Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Goedmorgen,I.v.m. het uit dienst gaan van een collega wil ik haar beheerrechten als administrator overzetten.Ik heb het al geprobeerd via ‘rollen overnemen’. Maar het lijkt erop dat ik nog niet al haar rechten heb. Is er een andere manier om dit te doen?M.v.g. Esmé
Beste,Wanneer we in de organisatie-eenheden afdelingen toevoegen zijn deze niet zichtbaar in het formulier aan de voorkant. Hoe komt dit? Heeft dit te maken met rechten? Alvast bedankt, Sylvie
Indien ik een taak aanmaak en bij de actienemer kies voor een TEAM, dan lukt het me niet om te kiezen voor de optie;Taak is afgehandeld wanneer één van de actienemers de taak heeft afgehandeld.Hij ziet het TEAM als 1 deelnemer, hoe los ik dit op?
Hallo,Is het mogelijk om een gebruikersgroep aan een organisatie-eenheid te koppelen? (net zoals bijv. het startportaal) Onze gebruikers worden automatisch gesynchroniseerd maar hier wordt geen organisatie-eenheid aan gekoppeld. Wanneer wij een licentiegebruik rapportage willen draaien is dit echter wel nodig, anders is voor ons niet te doen i.v.m. meerdere organisatie-eenheden. Nu heb ik dit in bulk handmatig ingesteld maar dit is niet wenselijk voor de toekomst. Ik ben benieuwd of ik dit ergens anders kan instellen, of dat iemand een andere oplossing weet?Groet, Sanne
Taakschema's komen meerdere keren op 1 dag, terwijl het maar 1 taak is.Dus de zelfde taak komt 4 keer ipv 1 keer
Afgelopen week heb ik als functioneel beheerder mee gekeken bij een collega met een visuele handicap omdat hij aangaf problemen te ervaren met het werken met Zenya.De gebruiker heeft veel baat bij een hoog contrast weergave met een zwarte achtergrond en witte letters.Ook maakt hij gebruik van een vergrootlens.Bij het raadplegen van documenten is het echter niet mogelijk de weergave om te zetten naar een zwarte ondergrond en witte letters. Terwijl dit in bijv. de losse weergave in Adobe Reader wel mogelijk is.Een ander probleem dat hij benoemde is de weergave van taken: ook hierbij is het niet mogelijk de weergave om te zetten naar wit op zwart. En is de weergave met gebruik van de vergrootlens onoverzichtelijk.Zodra je met de muis over de taak gaat, verandert de aanwijzer in een “handje”. Aanklikken opent echter niet de taak, maar vinkt hem slecht aan. Iets wat vaak dan buiten het kijkgebied van de vergrootlens plaats vindt. De actieknop bevindt zich vervolgens helemaal rechts, dus ook
Hoi, Wij lopen aan tegen de synchronisatie van de organisatorische eenheid vanuit Entra naar Zenya.Deze functionaliteit voorziet in een organisatieboom, die je echter wel aan de kant van Zenya moet bijhouden. Erg omslachtig dus.Wel zien we meerwaarde om de organisatorische eenheid als eigenschap op te nemen bij de gebruikers zodat wij heel makkelijk hier op kunnen filteren.Als dat deze kolom ook nog opgenomen zou kunnen worden in de pop-up schermen wanneer we gebruikers moeten selecteren (in de webbased schermen) zou dan helemaal fantastisch zijn. We hebben al eerder de wens geuit om bij deze schermen de functie te tonen met o.a. hetzelfde doel (weliswaar zien we de functie als je over de gebruikers hoovert maar je kan daar niet op kunnen filteren.Zo is het dan een stuk eenvoudiger om b.v. een boostcampagnes uit te laten gaan naar verpleegkundigen van een b.v. organisatorische eenheden. grtzEllen
Als je een taak in een taakschema zet, dan komt de nieuwste taak (de taak die je moet doen) onderaan staat. Het zou fijn zin als die volgorde aangepast zou worden, zodat je de taak die je moet uitvoeren bovenaan komt en direct ziet en kunt verwerken.Dit lijkt een klein punt, maar als de frequentie van de taak wekelijks of om de week is, dan is de lijst met taken na een tijd erg lang (zie bijlage).
Goedemorgen, Voor taakschema's maken wij gebruik van gebruikersgroepen als deelnemers. De taakschema's staan in een herhaalschema.Nu moet ik bij wijzingen van de gebruikersgroep deelnemers zowel in het beheer van Zenya als in de aangemaakte taken de deelnemers aanpassen.Is er een eenvoudigere methode? Dit met het oog op uitbreiding van onze taakschema's en het koppelen van gebruikersgroepen hieraan.Hoor het graag,Met groet,Anja
Wat houdt de rol Lezers in bij taakschema's?Kunnen deze alleen de taak lezen of krijgen zij ook een bericht als een taak is afgerond/…/.. ?
Zijn er ziekenhuisapotheken die Zenya Formulier inzetten voor processen zoals Recall Change of klachtenafhandeling specifiek voor Apotheek en Lab?Wij zijn geïnteresseerd in het uitwisselen van ervaringen over de toepassing van Zenya voor validatie binnen de Good Automated Manufacturing Practice (GAMP).Het zou waardevol zijn om contactgegevens te ontvangen van dergelijke ziekenhuis apotheken, zodat wij informatie kunnen uitwisselen en leren hoe zij Zenya implementeren en gebruiken in hun validatieprocessen.
Hallo, weet iemand of je de volgorde van je takenlijst ook kunt omkeren/ Dus van oud naar nieuw? Je kunt wel sorteren op datum, maar dan staat altijd de nieuwste taak bovenaan. Als je heel veel taken hebt staan, moet je voor de oudste dus elke keer helemaal naar onderen scrollen. Ik hoor het graag! Groet, Roos
Bij taakschema's heb je het veld ‘verwijderde taakschema's’. Wat is dit voor veld? Wanneer komt daar iets in?In mijn eerste gedachten komen daar taakschema's die je verwijderd. Maar dat is niet het geval, maar wat komt er dan wel?Is er overigens ergens iets na te lezen over het maken van taakschema's.
Wij hebben enkele medewerkers die dezelfde voor- en achternaam hebben. Hierdoor kan het voorkomen dat bij het selecteren van zo'n gebruiker in Zenya, men de verkeerde persoon selecteert. Wanneer je met mouse-over de eigenschappen oproept van een medewerker, zie je onderstaande velden (waarbij ik zelf voor deze testgebruiker organisatie-eenheid en manager heb ingevuld). Is het mogelijk om hier zelf velden aan toe te voegen die vanuit de AD-synchronisatie gevuld kunnen worden?En/of is het mogelijk om een van de velden aan de weergavenaam toe te voegen? Zodat in bovenstaand geval bijvoorbeeld het volgende te zien is in de namenlijst: Alfred de Vries (Gebruiker).Dit maakt het selecteren van de juiste gebruiker, in geval van identieke namen, een stukje eenvoudiger.
Om nieuwe medewerkers wegwijs te maken in het gebruik van Zenya, denk wij er over om een e-learning te maken die in de eerste maand gemaakt gaat worden.In deze e-learning willen we o.a. zaken als algemene instellingen, favorieten, zoeken en vinden, meldformulieren, taken aan bod laten komen.Heeft iemand ervaring met zo'n e-learning en wil die met mij delen?Heeft iemand een voorbeeld die ter inspiratie met ions gedeeld kan worden?
ik zoek naar een overzicht met nadere uitleg van een foutcode. Als ik het goed lees op de community zou dit moeten staan in Applicatiebeheer - Systeeminformatie - Systeemdiagnose .Ik ben functioneel applicatiebeheerder maar onder systeeminformatie staat bij mij geen systeemdiagnose.Waar zou ik dit moeten vinden?Anja van de Kerkhof
Sinds begin deze week is de Zenya Client geïnstalleerd voor het bewerken van afdruksjablonen.Helaas is onverwachts gestopt met werken en krijg ik het gehele extra tabblad binnen Word niet meer geopend/aanwezig. ICT heeft meegekeken en kan verder geen bijzonderheden vinden. Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo nee, in welke richting moet ik gaan zoeken om dit weer werkend te krijgen? groet, Samantha
Hallo, Wij hebben een medewerker met twee accounts nu is één van die accounts al gebruikt en heeft rechten. Ik heb geprobeerd om alle verantwoordelijkheden over te zetten (naar het nieuwe account) maar nu blijkt dat er toch rechten zijn bijvoorbeeld op risico's en vragenlijsten die niet overgezet worden? Klopt dit en moet ik dit nog ergens anders doen? Of lijkt dit een bug te zijn? Je zou denken dat het oude account nu nergens meer rechten zou hebben maar dat is dus niet het geval. Groet, Sanne
Goedemorgen, Is het mogelijk om kaders die niet meer actueel zijn te archiveren?Verwijderen kan niet omdat er vragenlijsten gemaakt zijn ahv dit kader.Reden waarom ik dit zou willen is om verwarring te voorkomen bij het kiezen van een kader (ondanks juiste benaming) en om opschoning van de lijst met kaders.Met groet,Anja
Hallo, Een collega heeft een vraag gesteld over de mogelijkheid om een overzicht uit te draaien van alle rechten per medewerker in Zenya ( dus welke rechten heeft iedere medewerker op 1 speciefieke afdeling voor documenten/ meldingen etc).Bestaat de mogelijkheid om hier een rapport van uit te draaien? groeten,Nada
Het is gemakkelijk om vanuit de applicatiebeheer instellingen de organisatie-eenheden te verplaatsen. Er worden alleen geen meldingen o.i.d. getoond als je dit doet, hoewel het een behoorlijke impact kan hebben. Bij Ziekenhuis Gelderse Vallei gaat er over enige tijd een behoorlijke verplaatsing worden doorgevoerd die betrekking heeft op de organisatiestructuur. Nu vind ik het lastig in te schatten hoeveel impact die heeft omdat ik niet weet waar het allemaal nog meer op zal reageren. Zijn er meer organisaties die hier ervaring mee hebben of zijn hier overzichten van beschikbaar?Zelf ben ik zo ver gekomen maar ik vermoed dat het nog veel meer impact heeft:Meldingstypen → rechten structuur Gebruikersgroepen → benamingen (we gebruiken 'Thema xx / Afdeling xx’) Portalen → welke medewerker hoort in welk portaal? Documentbeheer achterkant → mappenstructuur opzet verandert Verzamelingen → koppeling met documentbeheer achterkant + voorkant + portalen Rapportages → statische rapportages per the
Hieronder zie je een weergave van de toegekende rollen aan een gebruiker. Het is ons als organisatie opgevallen dat niet alle toegekende rollen nodig zijn voor sommige gebruikers. Is het mogelijk om deze rollen PER gebruiker te wijzigen of verwijderen? En hoe moet dit gebeuren?
Goedemorgen,1 van de gebruikers heeft ineens een grijs poppetje en achter ‘status actief’ staat: nee.Deze gebruiker is niet uit dienst. Ik probeerde de status handmatig te veranderen maar dit lukt niet. Ik kan 'status actief'’ wel aanvinken. Maar nadat ik heb opgeslagen is er niets veranderd.Hoe kan ik dit oplossen en er voor zorgen dat deze gebruiker weer actief is?
Hallo,Ik ben bezig met het opschonen van de organisatie-eenheden. Ik zou graag een uitdraai/ rapport willen maken van de organisatie-eenheden die we nu in Zenya hebben staan. Via organisatie-eenheden bij applicatiebeheer krijg ik namelijk geen goed overzicht, doordat de breedte van de kolom onvoldoende is om alle namen goed te kunnen lezen.Bestaat er een mogelijkheid om dit uit te draaien in de vorm van een rapport?Alvast bedankt!Groetjes Rianne
Welke organisatie heeft ervaring met de Quickscan van Infoland? Wij zijn benieuwd wat het jullie heeft opgeleverd (in relatie tot de kosten)
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.