Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
In de aanloop naar de aanvraag van een NEN 7510/ ISO 27001 accreditatie kreeg ik de vraag ok ik als applicatiebeheerder de inlogpogingen in de Zenya SaaSomgeving monitor. Dat was nog niet het geval.Ik weet inmiddels hoe ik daar inzicht in krijg (via de module Activiteitenlog) maar worstel nog met de vraag hoe ik de inlogpogingen moet bekijken/beoordelen en hoe vaak.Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Zijn er ziekenhuizen die office 365 gebruiken (E3 en F3 licentie) en zenya middels de SAAS omgeving Dan zou ik graag eens in contact komen om ervaring op te halen. Vriendelijke groet Rosanne Glasbergen, Adviseur Kwaliteit en Innovatie Franciscus Gasthuis & Vlietland.
Als beginnende functioneel beheerder hierbij mijn eerste vraag op de community.Wat ik gevonden heb op de community is wat de consequenties zijn van het verwijderen van een organisatie-eenheid. Echter waar ik naar op zoek ben is wat de consequenties zijn als ik de bestaande naam van de organisatie-eenheid wijzig.VoorbeeldIST: Klaas Pompstra - Team 1, app 3-6SOLL: Klaas Pompstra - Team NieuwIk zie dat elke organisatie-eenheid een uniek ID heeft. En die blijf toch gelijk? En deze ID wordt overal gebruikt als koppel-ID.De nieuwe naam zal op basis van dat ID overal automatisch worden opgepakt in alle Meldingen, rapportages en historie?Wie kan dit bevestigen?Hartelijk groet,Klaas Pompstra
Wij zijn overgegaan naar het nieuwe licentiemodel en nu willen we opschoonactie uitvoeren mbt de rollen die medewerkers hebben. Een rapportage over de gebruikers en de rollen die zij hebben, zou hierbij heel erg helpend zijn. Ik kan gebruikers exporteren naar XML en importeren in Excel, maar dan heb ik nog steeds geen beeld over de rollen die gekoppeld zijn aan bepaalde medewerkers. Heeft iemand advies hoe dit slim te doen?
Hallo allemaal,Wij zijn van plan om na de zomer over te gaan naar Zenya. We zagen dat het mogelijk is om een webshare te gebruiken waarop alle Zenya/Infoland trainingen staan.Ik ben nieuwsgierig naar hoe andere ziekenhuizen/instellingen de trainingen hebben ingericht in hun systeem? Enkele opties die bij ons op kwamen:Alleen de webshare link gebruiken Zelf een interactief document maken, met hierin linken naar de gewenste trainingen van Zenya De belangrijkste trainingen zelf omzetten naar eigen interactieve documentenIk hoor het graag!Groeten,Mila
Een oude medewerker komt weer bij ons werken. Zij was al verwijderd als gebruiker in Zenya. Als ik een nieuwe gebruiker probeer te maken met haar oude username, zegt Zenya dat het al gebruikt is. Is het mogelijk om de oude gebruiker account te heractiveren? Of moet ze verplicht een nieuwe username krijgen?
Wij wensen een vragenlijst uit te sturen naar medewerkers (maar niet via iProva, maar via privémail) waarin we hun naam en voornaam wensen te bevragen, en tevens de organisatie-eenheid waar men werkt.Het instellen van het veld ‘organisatie-eenheid’ levert momenteel 2 problemen: in het voorbeeld bij het opzetten van vragenlijst onderzoek komt dit niet naar boven → ik las ergens dat dit niet mogelijk is omdat je de vragenlijst extern stuurt. Hoe kunnen we dit makkelijk oplossen? anderzijds hebben wij onze ‘oude’ organisatiestructuur hier ook nog in het overzicht staan, waardoor medewerkers als ze de eenheid moeten kiezen een mix van van alles zien. Wat is de impact als ik de oude structuur ‘verwijder’ (ook al staan hier nog actieve meldingen op → ik las dat dit naar de bovenliggende structuur gaat en dat er rechten op melding probleem gaf → versta ik dan goed dat ik ‘gewoon’ mag verwijderen, dat actieve meldingen blijven bestaan en worden toegekend aan ingestelde coördinator?alvast bed
Beste Community,Als ziekenhuis zijn wij continue in beweging, afdeling die van vloer of zelfs van locatie wisselen. Onze iProva is gegroeid van eerst alleen iTask naar nu ook iDocument. Hierdoor is er een erfenis vanuit het verleden ontstaan. (de basis inrichting organisatieboom, functies en rollen)We zijn er echter achter gekomen dat onze basis inrichting niet makkelijk aan te passen is aan onze veranderingen. Lopen andere organisaties hier ook tegenaan en zijn er al grotere instellingen die hier een oplossing voor hebben?
Is het mogelijk om in de abonnementen ook in te stellen dat ik geen mail wil ontvangen als een melding (die ik zelf heb ingelegd) is afgehandeld?Ik vind een hoop berichten die ik kan uitzetten, maar deze zit er niet tussen. Heb gezocht op ‘melding’.
Als je onder applicatiebeheer functies importeert via een excel-bestand, wordt dan de bestaande functielijst overschreven of worden de functies uit het Excel-bestand toegevoegd?
Wij hebben nog oude organisatie eenheden staan die ik zou willen verwijderen. Ik wil zeker weten dat het niet nog ergens gebruikt wordt. Ook wil ik weten waar het in het verleden gebruikt werd om informatie zeker te stellen.Heeft iemand een tip voor een goede rapportage?
Wat wordt er nog meer gebruikt (voor wie geen iQualify heeft) om trainingen (kwalificaties) intern te registreren? Dus welke SOP mag uitgevoerd worden door welke medewerker doordat hij/zij daarop getrained is? En hoe wordt het verloop bijgehouden?
Wij maken geen gebruikers in Zenya aan maar nemen die over uit de active directory(AD). In de AD is die gebruiker al lid van groepen, bijvoorbeeld de afdeling. Nu moeten we handmatig de gebruiker in Zenya ook weer aan de afdelingsgroep toevoegen.Door middel van een koppeling van de ADS groep met een Zenya groep is het makkelijker om centraal de rechten binnen Zenya te beheren.Heel veel bedrijven hebben per afdeling een ADS groep, als deze groep ook member is van een speciale “Zenya” groep binnen de AD hoeft maar eenmalig in Zenya de koppeling gemaakt te worden tussen Zenya, en de ADS groep om een gebruiker direct de juiste lidmaatschappen te gevenZodra er een nieuwe medewerker op de afdeling door de IT in de juiste ADS groep wordt geplaatst kan zenya direct de lidmaatschappen overnemen, wat zowel het gemak, als beheer een stuk eenvoudiger maakt.
Ik wil graag van geselecteerde gebruikers in bulk optie gebruikersgroep aanpassen. Ik kan helaas niet vinden waar ik deze eigenschap van de selectie kan aanpassen. Nu lijkt het alsof ik dit per gebruiker moet doen.Ook als ik selectie aan actiemandje heb toegevoegd zie ik geen mogelijkheid om in bulk het gebruikersgroep aan te passen.
In hoever is het mogelijk om te gaan werken met een release kalender t.a.v. updates, los van de huidige toepassingen binnen update.infoland.nl.Het werken met een kalender zou dan mogelijk geïmporteerd kunnen worden in de eigen releasekalender binnen de organisatie en in de planning bekend zijn.
Hallo, In de testomgeving ben ik een gehele flow + 5 testpersonen aan het bouwen om e.e.a. beter te begrijpen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het verschil is in gedrag tussen: persoonlijk account en groepsaccount Ik krijg alleen verzonnen dat bij groepsaccount de mails naar al die personen gaan die in die groep zitten. In handleiding kan ik het niet vinden (#account gedraagt). Misschien weet iemand het me te melden? En waarom het belangrijk is bij iTask/VIM,MIM gr Bart
Ik heb een taakschema aangemaakt die in de laatste maand van elk kwartaal uitgevoerd moet worden.De startdatum van het schema is nu ingesteld 1 maart en wordt elke 3 maanden herhaald (eerder had ik de startdatum op 1 januari ingesteld en werd in die maand ook een taak aangemaakt).De taak voor het tweede kwartaal is pas in juli uitgezet, terwijl dit in juni uitgevoerd had moeten worden.Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld door middel van een kalender de maanden uit te kiezen of een schema per kwartaal in te stellen in plaats van dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks?Groet,Marjolein
Hoi,Ik ben het aantal licenties aan het proberen te verminderen, en dit wil ik onder anderen doen door alle mensen die nog nooit ingelogd hebben op “Niet actief” te zetten. Dit zijn voornamelijk accounts die via iSync gesynchroniseerd worden vanuit AD. De optie om een account op Niet actief te zetten is echter greyed out.Moet ik dit account eerst binnen de iSync-tool uitvinken voordat dit mogelijk is? En dan dus eerst een nacht wachten totdat de sync gedraaid heeft voordat ik het acount op Niet actief kan zetten?
Goedemiddag,Sommige van onze medewerkers vinden het verwarrend dat we voor Zenya nog steeds de oude iProva URL gebruiken. Wij willen dus graag de nieuwe URL als standaard beschikbaar stellen via onze snelkoppelingen. Is er iemand die dit al gedaan heeft? Werken daarna alle hyperlinks nog en/of zijn er nog andere zaken waar we rekening mee moeten houden?Groet,Rinske
Hallo,Wij zijn bezig met de implementatie van Zenya. Wij willen intern daar wat meer aandacht aan geven. Wij hebben het idee om een pen te laten maken waarbij staat iProva → Zenya. Tevens willen wij een (max 4) T-shirt bestellen waar ‘support’ Zenya op staat.Is dit mogelijk?
Bij het selecteren van namen in meldingen, is de zoekfunctie in de laatste update aangepast. In plaats van alleen zoeken op naam, wordt ook gezocht of de naam geheel of gedeeltelijk in e-mailadressen bij een gebruiker / gebruikersgroep voorkomt. Het zoekresultaat levert dan meer resultaten op. Dit kan verwarrend zijn voor gebruikers en verhoogd de kans op fouten.ZIjn er meer mensen die dit lastig vinden?
Ik zie dat er voor de onlangs beschikbaar gestelde iProva release 5.15 voor is gekozen om de release notes niet meer te presenteren als pdf maar als interactief document.Graag zou ik deze release notes toch (ook) in pdf ontvangen. De reden hiervoor is dat deze voor mij veel beter leesbaar is. Er is een duidelijke inhoudsopgave en ik zou dit document ook graag printen omdat ik het gebruik als werkdocument. Ik kan me voorstellen dat meer mensen zijn die deze werkwjze hanteren. Is het mogelijk om dit te verzorgen en ook standaard nog bij de release info op te nemen?
Voordat we gebruik maakten van de nieuwe licentiemogelijkheid konden we bij licentie-informatie zien wie er rechten had op documentbeheer. Nu is dit gedeelte gewijzigd, maar hebben we als organisatie ergens nog een snel overzicht wie er rechten heeft als documentbeheerder? Bedankt alvast!
Is Infoland conform GLP vereisten gebouwd?
Goedemiddag,Ik kan niet vinden of Zenya op read-only gaat tijdens een update. Kunnen jullie mij hier antwoord op geven? Alvast bedankt!
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.