Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Wanneer via de zoekbalk een document wordt gezocht zou ik graag eerst de organisatiedocumenten naar voren willen laten komen en vervolgens de Vilans protocollen. Is dit mogelijk?
Beste,Wij krijgen wel eens foutmeldingen waar achteraf blijkt dat de titel te lang is. Je kunt dan niet meer het document openen/bewerken. De foutmelding die we krijgen is echter voor ons niet te herleiden dat je de titel moet aanpassen.Waarom geeft het systeem dit niet aan bij versie 1 maar wel bijv. bij versie 3? Ook zou het fijn zijn als de foutmelding aangeeft dat de titel te lang is en dat je dan niet op de applicatiebeheerder moet wachten om dit alsnog aan te passen.Het zou fijn zijn als dit aangepast kon worden. Mvg Gaby
Wij zijn op het moment bezig met het inrichten van Zenya voor de ISO 27001 certificering en vroegen ons af of er mensen zijn die een andere classificatie voor basisoorzaken hebben gebruikt dan de standaarden die in Zenya aanwezig zijn. Ik hoor het graag!
Wanneer je bij een melding een nieuwe actie uitzet staat de zichtbaarheid standaard op privé. Dit kan niet standaard op publiek gezet worden. Wij zouden graag zien dat de mogelijkheid zou bestaan dat dit standaard op publiek gezet kan worden. Nu wordt dit vaak vergeten met als gevolg dat een lezer/overige betrokkenen de actiepunten niet ziet en er wordt niet aangegeven dat er nog actiepunten openstaan voor de lezer/overige betrokkenen. (deze rollen hebben in onze organisatie mede een controlerende functie)
Voor het vastleggen / borgen van horizontaal toezicht door de belastingdienst zijn wij benieuwd of er al instellingen zijn die dit in iProva hebben ondergebracht? Een van de zaken die we goed moeten gaan regelen is het Tax Control Framework. We zijn op zoek naar een omgeving waarin procedures rondom fiscaliteiten vastgelegd kunnen worden. Daarnaast zou het prettig zijn als deze tool ook de processen ondersteund (bijvoorbeeld het doen van steekproeven en het vastleggen van de bevindingen) Deze vraag kwam van onze financiële afdeling en ik had het idee dat dit in met name iCompliance kan worden vastgelegd, ik kom echter geen resultaten tegen in de community als ik zoek op TCF, horizontaal toezicht of Tax Control Framework. Heeft iemand zich hier al verder in verdiept? Met vriendelijke groet, Ron Hogeland
Wij willen graag een mogelijkheid om het aantal documenten in de panelen Recent en Favoriet te beperken of dat je op de knop Favorieten of Recent klikt en dat je dan de Favorieten of Recenten ziet. Het aantal Favorieten of Recenten kunnen te lang worden waardoor er gescrold moet worden. Anders mis je informatie.Met name op een laptop is het niet fijn om op het startscherm al te moeten scrollen. Je wilt een overzicht hebben.
Herhaaldelijk krijg ik als applicatiebeheerder de opmerking dat linkjes niet (of niet correct) openen op een ipad. Na instructie m.b.t. aanpassing instellingen lukt het vervolgens wel, maar het zou mooierzijn als het probleem voorkomen kan worden. Vanuit onze ICT-afdeling daarom de volgende vraag: zouden de hyperlinks zo kunnen worden gemaakt dat het meldformulier of document gewoon in de pagina opent en dus niet in een pop-up?
Als je binnen Zenya een proces opent aan de gebruikerskant, heeft dit proces de lay-out en kleur van de ‘achterkant’ van Zenya. De huisstijl-kleur die aanwezig is in andere documenten zoals HMTL en word is niet zichtbaar bij processen. Opeens zie je daar een groenige kleur. Gebruikers geven aan dit heel vervelend te vinden. Is dit een bug binnen Zenya? Wij zien graag dat ook bij het openen van een proces de huisstijl-kleur van het portaal zichtbaar is. Zo zien onze html-documenten er uit qua kleur en stijl: Zo zie een proces eruit als je deze opent:
Ik zou graag binnen een document willen verspringen naar tekst in een ander document. Ik heb die optie nog niet gevonden. Ook niet verspringen binnen het eigen document trouwens.De enige optie die ik zie is kiezen van een paragraaf van een ander document, waarbij de paragraaf dan INHOUD heet bij ons. Maar ik zie geen optie om binnen de inhoud nog verder te kunnen kiezen naar een specifiek hoofdstuk bijvoorbeeld.Heeft iemand tips of ervaring hiermee?Groeten Sophie van Manen
Een aantal van onze afdelingen willen in december en januari hun jaarlijkse Zenya DOC opruim actie uitvoeren.Ik krijg daarbij de vraag of er tijd te besparen is bij het maken van hyperlinks naar andere documenten. Dat hebben veel mensen onder de knie, maar het kost toch altijd veel tijd, vooral als het er veel worden.Nu hebben we een centrale verzameling met ziekenhuis breed geldende richtlijnen, waar je de links van kunt plakken in je document en daarna een hoop links kan gaan verwijderen die niet van toepassing zijn. 300+ links verwijderen blijkt een stuk sneller dan 20 links invoegen.Maar nu lopen een aantal van onze poliklinieken aan tegen een situatie waar ze een waslijst aan werkinstructies en (vervangen) apparatuur handleidingen willen gaan linken. We hebben het dan over 100 of meer PDF, Word en Excel bijlagen die moeten worden geplaatst in verschillende segmenten van een nieuw interactief document.Nu moet men keer op keer naar de juiste map navigeren en daar de juiste stukken é
Dag allemaal,Bij ons in het ziekenhuis (Oogziekenhuis Rotterdam) is de wens om in 2022 een kwaliteitsslag te maken in het documentbeheer. Elk document wordt minimaal elke twee jaar beoordeeld door de authorisator(s). We werken met iProva en decentrale documentbeheerders (per afdeling of zorgpad). Toch merken we dat de kwaliteit van veel documenten onvoldoende is, dat documenten niet (meer) relevant of tegenstrijdig zijn qua informatie, dat werkwijzen of protocollen niet zijn vastgelegd en dat er documenten gebruikt worden die niet in iDoc staan.Daarom kom ik graag in contact met documentbeheerders van ziekenhuizen waar dit wél goed gaat. Hoe borgen jullie de kwaliteit van documenten? Hebben jullie tips of suggesties? Het lijkt me prettig om een aantal van jullie te spreken, telefonisch of via beeldbellen. Groet, Jarinne Woudstra-de Jong (adviseur kwaliteit en veiligheid, Het Oogziekenhuis Rotterdam)
Wij zijn onlangs gestart met het inrichten van “Meldingen”.Het zou fijn zijn mochten jullie enkele tips/ideeën met me willen delen over wat jullie zoal bevragen voor incidentmeldingen m.b.t. voeding en slikstoornissen.We zouden deze incidenten graag mee opnemen in ons meldformulier zodat we dit gestandaardiseerd hebben in Meldingen (iTask)?Alvast dank!
Vroeger zag je in iProva in de lijst van taken onmiddellijk welke de nieuwe taken waren en welke taken je al had gezien. Binnen Zenya zie je dat niet meer voor de taken, wel voor de berichten.
Hoe kan het zo zijn dat ik een richtlijn dien te beoordelen via melding vanuit Zenya en indien ik deze dan open de mededeling krijg dat ik deze niet meer hoef te beoordelen? Beetje weinig meerwaarde en niet echt bijdragend aan ontregel de zorg. MvG
Ik heb ontdekt dat je een mail krijgt als een favoriet document is gewijzigd. Nu zou ik graag een document bij iedereen tot favoriet maken, zodat de wijziging actief wordt ontvangen. Ik ken de optie van nieuwsbericht, alleen heb ik daar niet alle vertrouwen in dat het ook wordt gezien en gelezen door medewerkers.Bestaat de optie een document voor alle gebruikers favoriet maken?Groeten Sophie van Manen
Wanneer iemand een registratie doet van een melding krijgen ze volgende tekst? Kunnen we deze tekst aanpassen? Zo ja, waar?thanks
Is het misschien ook mogelijk om onderscheid te maken tussen een ‘documentbeheerder basis' die bijv. wel standaard taken als schrijvers uitnodigen en documenten in beoordeling zetten kan uitvoeren maar bijv. niet nieuwe documenten aan kan maken en geforceerd documenten kan publiceren? Het aanmaken van nieuwe documenten, wijzigen van mapeigenschappen etc. kan dan aan een ‘documentbeheerder plus’ worden overgelaten. Documentbeheerders basis zouden decentraal en documentbeheerders plus centraal ingezet kunnen worden.
Ik weet dat het mogelijk is om een beschrijving bij de beoordeling mee te geven, alleen ben ik even kwijt op welke plek ik dit kan aangeven.Kan iemand vertellen waar ik dit kan vinden?
om een proces aan te passen of een nieuwe te maken (of eentje invoegen) is Visio nodig. Het systeem vraagt ook om het eerst in Viso te openen via “bewerken". Als ik dat doe komt de volgende melding: Het document kan niet bewerkt worden.Controleer de client configuratie. U kunt de client configuratie controleren door de client checker te downloaden.NB: U kunt alleen office documenten bewerken op Windows computers. De link client checker doet het ook niet als ik dat zou willen. Welke actie moet ondernomen worden om processen aan te passen of nieuwe te uploaden?Groet,Jeroen
Heeft iemand ervaring of oplossing voor het volgende:In een formulier worden 5 vragen gesteld met betrekking tot informatieveiligheid in verband met het vaststellen van het risico.Per vraag krijgen de antwoorden een score van 1 t/m 3.De risicoscore wordt bepaald door het antwoord met de hoogste score, niet door de optelsom van de 5 antwoorden. In Excel is dit regelen met de MAX-functie. Die geeft als resultaat de grootste waarde in een verzameling waarden. Kan zoiets ook binnen Zenya?
Wij hebben zitten kijken en binnen onze organisatie is het belletje wat rechtsboven staat niet een trigger om dit scherm te openen. We snappen de reden wel, maar het zou voor ons een pre zijn om weer de hoeveelheid (ongelezen) taken er in te zetten. Zodat medewerkers direct zien dat de taken oplopen. Nu is dat niet zichtbaar en dus geen trigger om iets te doen. Zijn er meer die dit ervaren?
Hallo allemaal,Wij zijn op het moment met ons juridisch team aan het kijken naar onze gebruikersvoorwaarden/disclaimer van Zenya en wij vroegen ons af hoe andere instellingen/ziekenhuizen hiermee om gaan?Voorheen hadden wij dit in ieder document staan, maar nu niet meer. We zouden dit graag op een andere manier verwerken. Ons juridisch team had enkele opties:Werken met een pop-up in Zenya als medewerkers een handeling willen uitvoeren met betrekking tot het document (printen, opslaan e.d.). In die pop-up kan dan worden verwezen naar gebruiksvoorwaarden via een hyperlink. Door op akkoord te klikken in de pop-up kan een medewerker het document gebruiken en gaat deze ook akkoord met de gebruiksvoorwaarden (het heeft de voorkeur dat er aan deze handeling ook een logging is verbonden zodat kan worden achterhaald welke medewerker op welk moment akkoord is gegaan met de voorwaarden voor het betreffende document). Indien de pop-up geen optie is, kun je ervoor kiezen te blijven werken met een a
Kan ik de kolom ‘Relevantie’ in het scherm met zoekresultaten aan de documentbeheerderskant ook instellen (vastzetten) dat de hoogste percentage altijd bovenaan staat?, ik zie hiervoor geen mogelijkheden...
In het Flevoziekenhuis wilde iedereen snel naar de Corona protocollen. Ik heb een interactief document gemaakt. Eerst heb ik een kopje algemeen waar alle belangrijke documenten/filmpjes staan. Daarna heb ik een onderverdeling gemaakt op afdelingsniveau daar staan de documenten voor de betreffende afdelingen bij elkaar. Er is op ons intranet een snelkoppeling gemaakt naar het betreffende interactieve document. In huis wordt het zeer goed bekeken en geraadpleegd. Tevens heb ik een veld Covid aangemaakt om alle documenten te labelen.
Het valt me op dat een workflowformulier wat IN een status ingevuld moet worden de inhoud van dit formulier (indien ingevuld) niet te zien is wanneer de melding zich buien deze status bevindt. Ook niet voor dezelfde persoon die zowel het formulier heeft ingevuld als de coördinator is.Wanneer een workflowformulier ingevuld moet worden d.m.v. een actiepunt ‘Formulier invullen’, dan is de inhoud vanaf dan wel zichtbaar.Het niet zichtbaar zijn van de inhoud van een in-eenstatus-intevullen-workflowformulier buiten een status is voor m.n. coördinatoren niet heel handig. Het is relevantie info voor de melding en nu kan je deze info niet zien.Hebben anderen hier ook last van of heb ik ergens instellingen verkeerd staan?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.