Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Graag hoor ik van collega's in andere ziekenhuizen hoe daar auteurs gestimuleerd worden om protocollen te baseren op wetenschappelijke artikelen, laatste richtlijnen. Je kan natuurlijk het kopje literatuur in document verplicht stellen, alleen merken wij als beheer op dat er dan toch best vaak NVT wordt genoteerd. Zijn er ziekenhuizen waarbij ook beheer hier een rol in neemt? Of zijn er samenwerkingen met wetenschaps afdelingen? En hoe wordt er binnen andere ziekenhuizen bewaakt dat bijvoorbeeld folders, internet, elearning, wordt aangepast na wijzigen van protocol. Met name wanneer dit niet in iprova staat.
Hallo, wij zijn op zoek naar norm iso15189 inclusief vragen voor gebruik in vragenlijsten. Wil/kan iemand deze ter beschikking stellen zodat we snel kunnen starten met de verdere inrichting van de vragenlijsten. Alvast dank voor reacties. Groet, Rudi Evers
beste collega, Is het mogelijk op basis van de selectie van een organisatieonderdeel, specifieke vragen wel of niet te laten stellen (voorwaardelijke vragen)? Zo ja hoe kan dit ingeregeld worden? Graag je reactie vr gr joost de Bie Dijklander Ziekenhuis
Zijn er ziekenhuizen die de tuchtzaken en aansprakelijkheidstellingen in iTask hebben? Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Nathalie Allen Haaglanden Medisch Centrum
Sinds deze maand gebruiken we de mogelijkheden van ‘management informatie’ om binnen onze organisatie te communiceren over incidentmeldingen. Om het gebruik ervan te ondersteunen en aan te moedigen, lijkt het ons handig om bv. maandelijks een mail te sturen naar bv. de diensthoofden en directie met een link naar de managementinfo (bij wijze van reminder). Bestaan er in dat opzicht mogelijkheden binnen iProva zelf?
Wordt er in iprova automatisch een versienummer aangewezen aan een document? Zo ja, wanneer? bij concept of gepubliceerd
in mijn meldings-formulier moet iemand een aantal vragen beantwoorden. Vanaf het moment dat hij 2 vragen van de 9 met ja of misschien beantwoord wordt de flow verdergezet. Om de twee positieve vragen te checken maak ik gebruik van het veld type “getal berekend met formule”, waarin ik de verschillende velden optel en wanneer 2 maal “ja” is geantwoord stopt het formulier. Kan ik deze velden op een of andere manier verbergen, maar dat ik ze toch nog kan gebruiken voor de telling. Het formulier zit onder “vragenlijst - is een dpia noodzakelijk” en moet blijkbaar altijd door een coördinator ingevuld worden (of kan ik dit misschien ook aanpassen, dat eender wie dit mag invullen). De coördinator ziet altijd de velden die ik eigenlijk weg wil hebben.
In de praktijk merk ik dat er rondom het schrijven of actualiseren van een document soms best veel heen en weer gemaild wordt tussen documentbeheerder en schrijver. Uiteindelijk weet ik soms niet meer of ik over een document al gecommuniceerd heb tenzij ik mijn hele mailhistorie doorzoek. Hebben jullie hier een handige werkwijze voor? Zelf dacht ik nog aan een mogelijkheid om rechtstreeks vanuit iProva, gekoppeld aan outlook, per document te kunnen mailen. Zodat de mailwisseling ook aan het document gekoppeld blijft en de historie bewaard blijft. Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen. Sigrid Diemeer Amsterdam UMC
In iProva 5.14 is het nu mogelijk om sjablonen te maken voor interactieve documenten. Echter kun je de inhoud van een sjabloon alleen maar zien als je binnen het sjabloon klikt op ‘inhoud van het sjabloon wijzigen'. Dit is niet handig. Graag zouden wij, net als bij andere sjablonen, zien dat je de inhoud van een sjabloon ziet als je op een sjabloon klikt. Inhoud die je ziet bij een sjabloon van een gestructureerd document: Sjablonen van een interactief document aangemaakt: De inhoud van het sjabloon interactieve document is niet zichtbaar. Zou mooi zijn als de inhoud van het interactieve document wordt weergegeven hieronder. Als je de inhoud van het sjabloon wilt wijzigen, dat je dan op 'inhoud van het sjabloon wijzigen’ klikt. En niet dat je op 'wijzigen' moet klikken om überhaupt de inhoud te kunnen zien.
Bij onderhoud aan iProva communiceren we dat ruim van te voren via het intranet, het nieuwspanel op iPortal en per e-mail. Toch merken we dat we niet iedereen bereiken. Is het mogelijk voor dit soort gevallen een banner in beeld te plaatsen waarop we medewerkers kunnen attenderen dat ze tot tijdstip x hebben om hun werk op te slaan en af te sluiten?
Wij zijn recent van het ene iProva platform naar een ander iProva platform over gegaan. (Waarom? Omdat we een eigen systeem wilden en niet meer wilde delen met anderen ) Alle documenten zijn overgezet en worden nu beheerd in de nieuwe omgeving. Wat nu nog over blijft zijn de gearchiveerde documenten. Wat we graag zouden willen is: De gearchiveerde documenten exporteren en opnieuw in het archief van het nieuwe iProva platform importeren, dat mag in een speciale map en hoeft niet in dezelfde mappenstructuur als de bestaande. Het is immers een archief en moet voor de vorm bewaard blijven, we kijken er maar weinig is. Vindbaarheid is dan minder belangrijk. Of: De gearchiveerde documenten exporteren en elders opslaan. Op een losse cloud ofzo. Als dat een toegankelijk format heeft dan redden we het daar ook wel mee. Wie kan mij vertellen wat de opties binnen iProva zijn en of er nog een andere oplossing is. Groet, Hanneke
Die knop zorgt er vaak voor dat gebruikers off-line aan de slag gaan met het document.
Zou het mogelijk zijn om onder de help-functie (waar nu verwezen wordt naar de online-help en de infoland community) bijvoorbeeld een eigen, interne handleiding/werkinstructie te kunnen toe te voegen? Daar kan iedere gebruiker (van leek tot expert) snel aan, het in bv. de verzameling “handleidingen” zoeken is voor vele van onze medewerkers nog onbekend terrein. Momenteel offeren we het blokje ‘snel naar’ hier nog voor op, maar daar zouden we dan echt inhoudelijke thema’s in de verf willen zetten. Waar plaatsen jullie deze info?
Beste Ik wil de oorzakenboom activeren en heb aangevinkt “oorzakenboom met faal- en herstelzijde". De tab Analyse is weliswaar beschikbaar, maar ik krijg niet de optie tot wijzigen c.q. tekenen oorzakenboom. Zie bijlage. Vriendelijke groet Ed Mulder, UMC Utrecht.
Voor de nieuwe website van Gelre zijn we bezig een aantal formulieren om te zetten naar het format van een extern formulier. Nu is de vraag van de afdeling communicatie: Eigenlijk is het een ongeschreven regel dat mensen, als ze worden weggeleid van de initiële site waar ze zich bevonden, daar weer op terugkomen. Uiteraard met een melding in de lijn van: ‘Wij nemen uw klacht uw melding zo snel mogelijk in behandeling. U wordt nu teruggeleid naar de website van Gelre ziekenhuizen.”, Kan dat? Dat terugleiden naar de website? en zo ja, hoe?
Het komt al eens voor dat je binnen een bepaald project alle documentatie/instructies/procedures ivm met het projectthema herziet. Het ware handig mocht je dit herzieninsproces dan ook handmatig kunnen initiëren. Kan dit?
Wij zijn vorige week geupdate naar iProva 5.14. Nu zijn wij er gisteren achter gekomen dat de emailberichten die verstuurd worden vanuit de workflow van een melding, een andere opmaak hebben gekregen. Tussen elke regel zijn automatisch één of meerdere ‘enters’ toegevoegd. Hierdoor zijn emailberichten onnodig lang en minder goed leesbaar geworden. Dat is voor een gebruiker jammer. Informatie die anders mooi op het beeldscherm paste, valt nu van het beeldscherm en hiervoor moet naar benenen worden gescrolld. Gebruikers zijn dit niet gewend, waardoor cruciale informatie kan worden gemist. Deze mail werd tot en met versie 5.13 altijd verstuurd (alle tekst netjes zichtbaar zonder te scrollen): Na de update naar iProva 5.14 ziet ditzelfde mailtje er zo uit (en moet er gescrolld worden om alle informatie te kunnen zien: Met in totaal 382 emailsjablonen is het geen doen om die allemaal handmatig aan te passen en alle extra ‘enters' weg te halen. Is hier een andere oplossing voor?
Bij de beheersmaatregelen van module ‘Risico's’ is het mogelijk om meldingen te versturen. Het zou prettig zijn als deze meldingen, inclusief status, in het dashboard terug te zien zijn. Wellicht in de vorm van een grafiek.
Als ik een word document toevoeg aan iProva wordt deze als PDF getoond aan de lezersgroep. Op een desktop is de indeling van het document zoals ik deze heb gepubliceerd. Op de iProva app wordt de indeling anders weergegeven. Als ik op iProva een PDF upload, wordt de indeling van het document zowel op de een desktop als op de app goed afgebeeld. Hoe krijg ik een word document zo dat de indeling/weergave op zowel een desktop als op de app gelijk blijft? vr groet Janine
Is het mogelijk om te bekijken hoe vaak bijv. de Search app gebruikt wordt binnen een organisatie? Wij gaan deze promoten tbv snel toegankelijke documenten rondom corona en ik ben wel erg benieuwd hoe veel collega's de app downloaden en activeren. Alvast bedankt voor de reactie! Vriendelijke groeten, Katrijn Prins
Hoeveel functioneel beheerders zijn er in een ziekenhuis die alle applicaties van iProva heeft. Hoe zijn de (admin) autorisaties ingericht. Is er een verantwoordelijke voor de hele applicatie of zijn er meerdere?
Nu veel mensen vanwege de Corona maatregelingen thuis werken, wordt er veel gebruik gemaakt van iProva. Dit gebeurt ook op computers die door andere gezinsleden voor andere doeleinden gebruikt worden. Hierdoor is er een risico dat gezinsleden, onbedoeld, toegang hebben tot bijvoorbeeld privacy gevoelige informatie in VIM / MIP meldingen. Het zou daarom wenselijk zijn dat na inloggen, iProva bij een bepaalde tijd van inactiviteit, automatisch afgesloten wordt (de zogenaamde sessieduur). iProva kent nu geen maximale sessieduur. Het lijkt mij noodzakelijk dat deze spoedig aan iProva toegevoegd wordt. Indien mogelijk zou het prettig zijn als dit gedifferentieerd in te stellen is op de verschillende modules, zodat je dit voor de meldingen module heel scherp (bijvoorbeeld 15 minuten inactiviteit) in kunt stellen en voor protocollen ruim, omdat het daar steeds opnieuw in moeten loggen tot ergernis zal leiden.
Het zou fijn zijn als je een melding, die via de Capture-app is gemaakt, tussentijds kunt opslaan. Gelijk aan een 'gewone' melding via het iProva-portaal.
Beste Lezer, Ik heb verschillende portalen aangemaakt, waar verschillende gebruikersgroepen op uit horen te komen. Bij een gebruiker gaat het mis. Zij krijgt steeds de volgende melding: U heeft geen leesrechten op uw startportaal. Kies een nieuw startportaal NB. U kunt later uw startportaal nog wijzigen door naar het gewenste portaal te gaan via’ Ga naar, en dan instellen als mijn startportaal te kiezen onder” naam van persoon” Gr, Helianthe
Beste infoland Community, Ik wil gaan starten met een nieuwe structuur van onze documenten op i-Prova. Kan ik dit doen in een soort schaduw/testomgeving? Als deze goed staat, is de vervolgstap op de huidige portalen, verzamelingen en mappen verwijderen. Alvast dank, Marieke
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.