Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Wij zijn in de ziekenhuisapotheek bezig met een project om over te gaan op een processenhuis ipv een documentenhandboek. Wie kan mij helpen aan voorbeelden van processenhuizen? Hoe hebben jullie het ingedeeld? Mocht iemand voorbeelden hebben uit de ziekenhuisapotheek dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn, maar ook andere voorbeelden en tips zijn van harte welkom.
In onze organisatie wordt een melding niet altijd door de persoon zelf geregistreerd. Daarom voorzien we op een aantal formulier een eigen veld 'gemeld door' van het type user. Om te vermijden dat je - wanneer je toch zelf je melding registreert - je eigen naam hier moet invullen (= beetje absurd in deze tijd), dacht ik bij het indienen het systeemveld ''melder'' toe te kennen aan mijn eigen veld 'gemeld door' indien dit niet ingevuld is. Het veld is echter niet beschikbaar in de workflow bij 'waarde toekennen'. Je kan de melder ook op je meldformulier niet als default waarde gebruiken. Is één van beide mogelijk als uitbreiding? Of is er een andere oplossing?
We hebben inmiddels twee meldingstypen beschikbaar, maar ik heb geen flauw idee wat ik moet doen om het derde meldingstype actief te krijgen voor gebruik en daarmee zichtbaar en toegankelijk voor de gebruikers. Wie helpt??
Ik ben recent Functioneel Beheerder van iProva. Mijn collega, die al langer Functioneel Beheerder is heeft bij de Module Applicatiebeheer in het veld Gebruikers en Gebruikersgroepen ook een mogelijkheid "Gebruikers". Hiermee kan hij dan gemakkelijk zien in welke groepen de gebruiker zit. Graag wil ik die functionaliteit ook. Hoe kan ik die toevoegen?
Na tientallen iCheck vragenlijsten, hebben wij nu bij een MTO een probleem; we willen op basis van meerdere conditionele vragen verder op in de vragenlijst "doorvragen", maar we krijgen op basis van de regels niet de juiste resultaten uit het systeem. De situatie: We hebben een vragenlijst voor medewerkers die het afgelopen half jaar van een dienst gebruik hebben gemaakt. Omdat het een anonieme lijst is, vragen we dat uit aan het begin, op de eerste pagina. Als ze de dienst wel hebben gebruikt, willen we graag op drie verschillende mogelijke onderwerpen doorvragen, maar wederom, alleen als een medewerker van dat specifieke onderwerp gebruik heeft gemaakt. Op het formulier ziet dat er zo uit: vraag 4: JA/NEE: heeft u in het afgelopen half jaar de dienst gebruikt? In dien JA bij vraag 4: Vragen 7, 12, 20: Heeft u onderdeel A, B of C ingezet? (JA/NEE) Indien JA bij vraag 7: Onderdeel A evaluatie kadervragen blok. Indien JA bij vraag 12, idem voor B, en bij JA op
Hi allen, Bij het UMCU lopen we tegen het volgende "probleem" aan: Het is belangrijk om aan te kunnen tonen dat medewerkers op de hoogte zijn van protocollen, dit wordt bijgehouden middels een leesbevestiging. Bij het draaien van een rapportage is de naam van de medewerker zichtbaar middels zo'n leesbevestiging. Echter blijft deze leesbevestiging (en naam medewerker) niet meer zichtbaar wanneer een medewerker uit dienst gaat. Dit is niet wenselijk. De naam moet aan dit document verbonden blijven, zodat mocht er iets spelen, er bewijs is dat deze persoon het document heeft gelezen. We kunnen dit oplossen door het aanpassen van de iSync, waarbij medewerkers die uit dienst zijn, niet uitgesynchroniseerd worden. Je begrijpt dat we dan een overvloed aan personen in iProva houden, dus ook dit is niet wenselijk. Ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen?
Bij een Melding Incident Medewerker hebben wij het formulier zo ingericht dat 1) bij de soort MIM als keuzeoptie "anders" kan worden gekozen met daarna een vrij tekstveld om dit "anders" te omschrijven en 2) bij veroorzaker een van de keuzeopties "veroorzaakt door cliënt". We willen nu een rapport uitdraaien (lijst) van alle MIM's veroorzaakt door cliënt binnen de categorie "anders" met daarbij wat er is ingevuld bij dat vrije tekstveld. We hebben al van alles geprobeerd en ook de handleiding ''rapporten maken'' doorgenomen maar vragen ons af of wat wij willen wel mogelijk is? Iemand met ervaringen/tips?
Heeft iemand misschien bovenstaande normen beschikbaar? We willen deze in iCompliance gaan invullen en als basis voor de tracers gaan gebruiken. Groet Peter
Ter voorbereiding op een documentreview door de Traceraars van JCI. Willen we gebruik maken van iCompliance. Wij hebben het kader helemaal naar onze wens ingericht echter moeten we nu de bewijslast per meetbaar element (kader item) presenteren. Het koppelen van het juiste protocol aan het meetbaar element is daarbij niet voldoende. Wij zouden graag de optie willen om een stuk uit het protocol uit te lichten zodat meteen duidelijk is waar de uitwerking staat. Tijdens de vorige review hebben we dit op papier gedaan en de stukken tekst gearceerd. Graag zouden we dit nu digitaal willen doen, echter zonder dat onze medewerkers hiervan last hebben bij het lezen van het betreffende protocol. Hierbij is het ook nog zo dat een protocol meerdere meetbare elementen kan afdekken. Echter willen we hier geen kakafoni van arceringen in hebben. Dus de arcering moet specifiek bij het meetbare element (kader item) getoond worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoor ik graag hoe hij/zij d
Bij onze organisatie wordt nog geen gebruik gemaakt van rapportages bij 'Managementinformatie'. Ik heb begrepen dat gegevens vanuit bijvoorbeeld ITaks (waaronder VIM meldingen) hierin kunnen worden gerapporteerd. Zelf kom ik er niet uit hoe je dit zou kunnen inrichten. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen? Bedankt! Groeten, Martin Milius
Hallo, Mijn collega-documentbeheerder heeft niet de moduleoptie "rapportage" in het snelmenu staan. Er is geen aanvinkmogelijkheid. Hoe geef ik haar toegang tot deze module? Groet, Heidi
Beste leden, Heeft een van jullie al ervaring met het veilig (gecodeerd) versturen van e-mail naar externe partijen. Wij willen graag vanuit iTask een beveiligde mail kunnen sturen naar b.v. een cliënt met een vertrouwelijke bijlage. Graag jullie reactie Marco Verhoeckx Jeroen Bosch Ziekenhuis
Wij maken gebruik van een melding voor nieuwe medewerkers die zowel in het Nederlands als in het Engels beschikbaar is, afhankelijk van de instellingen van de gebruiker. Dit werkt prima, de gebruiker vult een Engelstalig meldformulier in en daarna gaan wij als coordinatoren verder met de melding. We hebben dit gekoppeld aan de diverse statusovergangen, een aantal email sjablonen gemaakt en ook deze hebben we netjes vertaald in het Engels. Echter, als bij ons de instellingen op Nederlands staan, worden gewoon de Nederlandstalige sjablonen verstuurd, ondanks dat de melding in het Engels is gedaan. Iedere keer bij een melding de instellingen aanpassen is geen optie; dan blijven we bezig en dit gaat te snel vergeten worden. Is er niet een mogelijkheid om dit aan te passen, of desnoods aan te geven in welke taal de mails of vervolgformulieren verstuurd moeten worden?
ik vraag mij af of het mogelijk is om een actiepunt formulier invullen die verzonden is onder bepaalde voorwaarden weer in te trekken als de voorwaarden is gewijzigd. bijv. Bij een VIM melding wordt een formulier verzonden als de risicoscore hoog of catastrofaal is. Het formulier wordt hierbij verzonden. Vervolgens wordt de risicoscore opnieuw beoordeeld en wordt deze laag of gemiddeld. Het formulier zou nu ingetrokken moeten worden. Je kan wel een mail versturen met de mededeling dat de risicoscore is gewijzigd. Echter het formulier blijft staan. Aangezien er staat ingesteld dat het aantal actiepunten o moet zijn moet het formulier ingevuld worden voordat de melding naar de status afgehandeld kan. Heeft iemand hier ervaring mee?
De afdeling SPD (Servicepunt Documentbeheer) van het SZ is benieuwd hoe andere organisaties omgaan met het aanvragen en plaatsen van nieuwe documenten. Hoe verloopt het proces van aanvragen van een nieuw document, wie autoriseert de aanvraag en hoe voorkom je dat verschillende afdelingen min of meer gelijktijdig een aanvraag doen voor een soortgelijk nieuw document. Het proces zoals dat nu hebben ingericht 'een aanvraag komt binnen via de mail en dient geaccordeerd te zijn door de autorisator van het nieuwe document', voorkomt niet het probleem van aanvragen van soortgelijke documenten. Ben benieuwd naar jullie reacties. Met vriendelijke groeten, Margreet de Pree Applicatiebeheerder Kwaliteitsmodules en intranet
In het verleden hebben we er in AZ Turnhout voor gekozen om ook onze verslagen in Infoland op te slaan zodat onze medewerkers en artsen alle informatie snel op één plaats kunnen terugvinden. Een deel van deze verslagen staat als privé ingesteld, bijvoorbeeld afdelingsverslagen die enkel toegankelijk zijn voor de medewerkers en artsen van deze afdeling/ dienst. Andere verslagen zijn wel ziekenhuisbreed toegankelijk (publieke lezer). Denk hierbij aan verslagen m.b.t. ziekenhuishygiëne, decubitus,... Wanneer men kiest voor 'Zoeken in alles' en als zoekterm een algemene zoekterm 'decubitus' ingeeft, worden er ook heel veel verslagen als zoekresultaten getoond waar de medewerkers/ artsen eigenlijk niet op naar zoek zijn. We hadden het idee om een apart portaal 'Verslagen' op te stellen waar iedere medewerker/ arts enkel de verslagen kan raadplegen die voor hem/ haar toegankelijk zijn en dus ook zichtbaar zijn. Maar hiermee lossen we het probleem nog niet mee op dat de verslagen nog stee
In onze organisatie wordt i+PRA gebruikt voor risico analyses volgens de SAFER methode. Zijn er organisaties die dit ook al doen? En zo ja, hoe worden de velden 'Patiënt gerelateerde gevolgen' en 'Overige gevolgen' gebruikt? Bij deze velden kan je vooraf gedefinieerde opties aanvinken, die je als beheerder in het systeem zou moeten zetten. Ik krijg als beheerder nu de vraag waarom het geen veld is wat ze zelf in kunnen vullen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi Ik wil een kader inlezen in iCompliance. Ik heb dit alleen als excel document. kan ik dit op een of andere manier omzetten zodat het wel in te lezen is?
Bij het TIM formulier hebben we de voorkeurscoördinator gewijzigd. Echter, de meldformulieren komen niet bij haar binnen. Kan dit komen doordat het e-mailadres dat achter de knop versturen staat, nog aangepast dient te worden? Zo ja, waar kan ik dit aanpassen. Want wanneer ik het meldformulier open via iTask zie ik de knop versturen niet in het formulier. Ook bij de eigenschappen van het formulier of het tabblad Algemeen heb ik geen mogelijkheden om het e-mailadres aan te passen. Maar wanneer ik het meldformulier open via de link achter de koppeling Applicatiebeheer --> mobiele en externe toegang --> transmuraal melden --> URL (zie afbeeldingen in de bijlage) zie ik de knop versturen wel. Echter deze kan ik niet aanpassen. Wie kan mij helpen. Ik hoor graag.
Hallo allen, We zien dat er ontwikkelingen zijn m.b.t. Horizontaal toezicht en er een planning is voor een bijeenkomst. Maar wij zijn benieuwd of er al ziekenhuizen zijn die ervaring hebben. Onze vraag is: Welke ervaringen hebben ziekenhuizen die in het HT traject zitten met de iProva functionaliteiten voor beheer van processen, werkinstructies, protocollen etc? Hoe hebben partijen dit aangevlogen (inrichting, onderdeel van PDCA, formats) en welke feedback heeft dit opgeleverd vanuit verzekeraars/accountants? Met vriendelijke groet, Bernadette Buijck- van Waes
Gelre ziekenhuizen wil I-prova in gaan zetten voor Horizontaal Toezicht. Het vormgeven van een workflow van steekproeven willen wij onderbrengen in iTask. Zijn er zorgaanbieders die dit inmiddels hebben ingericht? Graag zouden wij in contact komen met zorgaanbieder(s) die hun ervaringen hierover willen delen. Met vriendelijke groet, Marianne Burgler Functioneel Beheerder
Kan ik alleen een normenkader importeren dat door iemand anders is ge-exporteerd en dus een specifiek formaat heeft? Of kan ik ook een eigen excel maken en die dan uploaden? Het normenkader wat ik wil gebruiken is intern, niet gekoppeld aan NEN of ISO,
Ik heb een meldingsformulier met een zelf gedefinieerde onderwerpen boom. Bij aanpassing van de onderwerpenboom, extra niveau toegevoegd, wordt de aanpassing niet zichtbaar in het meldingsformulier. Wanneer je bij ontwerpen van het formulier het voorbeeld toont echter wel. Hoe komt dit? of hoe kan ik het formulier refreshen?
Hoe kan ik een eigen achtergrond/thema toevoegen? Er is de mogelijkheid om een bestand te uploaden maar het benodigde formaat wordt niet weergegeven. Jpg en windows desktop theme's worden niet aanvaard. Welk formaat wel?
Op dit moment zitten al onze documenten in 1 portaal en heeft het departement patiëntenzorg 1 documentbeheerder. We overwegen een bijkomende documentbeheerder voor het operatiekwartier, met een apart portaal specifiek voor het operatiekwartier. Wat is jullie ervaring? Wat is de insteek geweest om aparte portalen te creëren of net niet? Zijn er risico's verbonden aan aparte portalen bv. naar vindbaarheid documenten? Pro's en contra’s? Wat was de oorspronkelijke insteek van Infoland voor de mogelijkheid van verschillende portalen?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.