Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Hi,Mijn gebruikers worden gesynct via Azure, hierin heb ik al het onderscheid gemaakt van welke AD groepen naar Zenya gesynct mogen worden.Ik loop nu tegen mijn licenties aan, en heb zeker 100 actieve medewerkers die al 2 jaar niet meer ingelogd hebben.Nu staat er in de community bij Licentiemanagement Zenya: " Het is mogelijk om het licentiegebruik te beperken door gebruikers die niet actief zijn ook echt op inactief te zetten. We zien regelmatig bij klanten dat de optie om een gebruiker inactief te maken in plaats van te verwijderen, niet wordt gebruikt.Er zit een voordeel aan deze methode. Omdat gebruikers niet verwijderd worden, blijven zij in het systeem bekend. Dit betekent dat bij een terugkerende gebruiker alle rechten en instellingen bewaard blijven. Het is dan enkel een kwestie van de gebruiker terug op status "Actief" te zetten in het gebruikersbeheer.De status "Actief" is op de volgende locatie terug te vinden:Applicatiebeheer > Gebruikers en Gebruikersgroepen: Gebruiker
Goedemorgen,Ik heb een nieuwe laptop genstalleerd.Zenya kan ik in met persoonlijke account.Nu wil als Administrator inloggen (daar heb ik ook een ww van)Echter, als ik volgens de instructies kies voor 'andere gebruiker' dan wordt ik naar Microsoft gestuurd en niet naar een inlog voor Administrator.Wat gaat hier fout?vr groetlaurens
Wij zijn sinds kort gebruiker van Zenya en zouden heel graag willen dat alle e-mails die het systeem verzendt namens ons eigen domein worden verzonden. Dit vanwege de volgende redenen:Intern is het herkenbaar (wij geven externe e-mails het label Extern mee); Extern is het herkenbaar, omdat het vanuit ons domein komt; Reacties op een e-mail komen nu bij de no-reply van Zenya uit; We zijn afhankelijk van de e-mailserver van Zenya.Daarnaast komt het professioneler over, zeker bij externe e-mails. Wij hebben onze e-mailserver tegen misbruik beveiligd, alleen geautoriseerde bedrijfstoepassingen kunnen mailen namens ons e-mailadres. Ik heb begrepen dat dit nu niet mogelijk, maar vind dat je als organisatie de keuze moeten krijgen, eigen domein of via zenya.work.
Bij het instellen van een leesbevestiging kwam ik de volgende (systeem) rol tegen Ook bij applicatiebeheer > gebruikers en gebruikersgroepen: Gebruikersgroepen staat deze rol vermeld.Is dit iets nieuws? Ik kan hier niets over vinden en vraag me dan ook af wat het de functie is hiervan en wat er gebeurd als je deze (per ongeluk) aanvinkt.Het lijkt me ook niet erg nuttig om een leesbevestiging aan Openbare toegang (internet) toe te wijzen.Groetjes Jolanda
In oktober 2023 is een update in het “entra ID component in Azure” geweest. Door deze update is de synchronisatie voor nieuwe medewerkers tijdelijk niet goed gegaan bij ons. Dit probleem is nu verholpen, echter lopen we nu tegen het volgende aan:Nieuwe medewerkers worden nu compleet opgevoerd met organisatiegegevens als functie, afdeling en manager. Echter hebben wij voorheen in de synchronisatie geen organisatiegegevens gesynchroniseerd. Dus zijn deze velden nu leeg, omdat er momenteel geen updatefunctionaliteit bestaat. Is het ook mogelijk om deze data te verrijken? Hoe gaan jullie om met organisatiewijzigingen en administratie van verschuivingen in de organisatie?
Hoe kan ik in Mijn Zenya (als beheerder) iemand anders abonnementen toekennen zoals in onderstaande afbeelding:Bij mijn naam staat bijna allemaal ja’s, maar de collega onder mij niet. Het lukt me niet, terwijl in de handleiding staat, dat ik contactpersonen kan beheren.Ik hoor graag, hoe dit moet.
Conform het lifecycle proces binnen onze organisatie dienen wij t.b.v. elke productie update progressie en regressietesten uit te voeren, de testresultaten van beide testen vast te leggen en hierna de resultaten met een go-/no-go advies in een rapportage voor te leggen aan degenen die het go-/no-go besluit moeten nemen.Wij gebruiken Supportbook als testregistratietool. In Supportbook worden tot op heden alleen nog maar onze regressie testresultaten geregistreerd. Wij hebben al heel lang de wens om ook de releasenotes in Supportbook in te kunnen lezen en de deze naar de diverse testgroepen te verspreiden op basis van de Zenya modules. Met een registratie van de testresultaten van de afzonderlijke releasenotes in Supportbook is het dan mogelijk om een testrapportage te maken met een go-/no-go advies.Is het mogelijk de bugfixes ook in de releasenotes op te nemen? Dit zijn immers ook wijzigingen die wij mogelijk moeten testen. Overigens werkt in de PDF de link naar het overzicht met bugfix
Kan een actienemer de taak voor het invullen van een meldformulier (verzonden vanuit taakschema) nog afhandelen nadat de deadline voor de taak is verstreken?Indien nee, hoe kan je dit oplossen? Dien je dan een nieuwe taak(schema) aan te maken.De taakschema’s zijn op basis van terugkeerpatroon en worden per kwartaal automatisch verzonden.Ik kijk uit naar jullie reacties.Dank alvast
Is het mogelijk om vanuit Zenya een rapport of export te draaien, waarbij de organisatie-eenheden alleen te zien is?Daarnaast willen we graag weten, hoe er om moet worden gegaan, met het inactief maken van bijvoorbeeld opgeheven team, cluster, locatie. Het is niet mogelijk om een einddatum aan bijvoorbeeld een team te geven. Verwijderen betekent dat de historie niet meer zichtbaar is in bijvoorbeeld een melding. Vanuit een omweg kun je in de activiteitenlog het één en ander wel terughalen, maar is niet wenselijk.Wie heeft er tips?
Vanuit onze organisatie krijgen wij met enige regelmaat de vraag in welke versie van Zenya wij op dat moment draaien. Als beheerder kan je dit makkelijk zien in applicatiebeheer door dat dit onderin het scherm getoond wordt. Wij zouden graag zien dat je dit ook op het startportaal kan zien / kan laten tonen.
Voor het ondersteunen van portfoliomanagement vindt bij ons een oriëntatie plaats op geschikte systemen. Hiervoor wordt ook naar zenya gekeken.Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die het systeem hiervoor gebruiken en wat de voor- en nadelen zijn.Er bestaat bij ons nog geen concreet programma van eisen maar het gaat in ieder geval over inzicht, afstemmen en prioriteren van (door)ontwikkeling binnen verschillende organisatie-eenheden, dwarsverbanden en thema's,
Graag zou ik willen weten of ik 11163 inactieve accounts veilig kan verwijderen zonder dat er data verloren gaat.Bij tests in de acceptatie omgeving zie ik dat bijvoorbeeld de melder van een formulier in de FLOW module wel behouden blijft.Geldt dit ook voor velden in documenten, zoals auteur?Wij maken gebruik van de SCIM koppeling om extern gebruikers de beheren (via HelloID), maar krijgen wekelijks/dagelijks te maken met ‘oude’ inactieve accounts die al bestaan met hetzelfde email adres, omdat medewerkers bijvoorbeeld (tijdelijk) uit dienst zijn gegaan en weer in dienst komen. Zenya geeft dan conflicten die met de hand moeten worden opgelost. Als we het inactieve account verwijderen uit Zenya dat ontstaat er geen conflict en wordt het account gewoon nieuw aangemaakt.De inactieve accounts zijn ontstaan doordat we voorheen i+Sync met AD (en later een custom AFAS koppeling) gebruikten en de accounts nooit werden verwijderd.Ik heb het voornemen om alle 11K inactieve accounts te verwijdere
Kan de gele balk waarbij je een waarschuwing krijgt dat je het aantal licenties overschrijdt ergens anders op het scherm worden weergegeven? De balk gaat nu over de de zwarte balk waardoor je niet met een snelle klik naar de startpagina kan of naar de taken.
Wij laten in het planningsoverzicht een bepaalde meldtype (Externe audit meldflow) tonen. Helaas kunnen wij in het planningsoverzicht niet zien, wat de naam van de melding is:Welke mogelijkheden zijn er, om in het planningsoverzicht eenvoudig te kunnen zien, over welke melding het inhoudelijk gaat (buiten het meldingnummer en de “details openen”)?Zijn er organisaties, die het hier wél redden om een inhoudelijke context in het venster terug te laten komen bij een melding? Zo ja, hoe?
Binnen ons ziekenhuis beschikken we momenteel over 1181 gebruikersgroepen. We hebben ervoor gekozen om het beheer decentraal te organiseren, wat betekent dat documentbeheerders zelf gebruikersgroepen kunnen aanmaken en gebruikers kunnen toevoegen, verwijderen of vervangen. Deze aanpak leek ons op dat moment de beste manier om ervoor te zorgen dat leesgroepen actueel blijven en effectief worden ingezet.We merken echter dat er vaak nieuwe groepen worden aangemaakt, terwijl een gelijkaardige groep al bestaat, aangemaakt door een andere documentbeheerder. Dit leidt tot een wildgroei aan groepen.Is dit ook een probleem in jullie organisatie? Hoe gaan jullie hiermee om? Tips en tricks zijn heel welkom. We denken dat de volgende aanpak een mogelijke oplossing kan bieden: het aanmaken van gebruikersgroepen wordt beperkt tot een kleinere, centrale groep, terwijl een ruimere groep nog steeds de mogelijkheid behoudt om gebruikers toe te voegen, te verwijderen of te vervangen binnen bestaande groe
Is er een mogelijkheid dat onze gebruikers ook kunnen zien welke versie van Zenya in gebruik is?
Tijdens het invullen van het wachtwoord is geen instructie zichtbaar wat de voorwaarden van een nieuw wachtwoord zijn. Ook zijn onze organisatie eisen niet in te voegen. Op welke termijn is dit wel mogelijk? In de Zenya community vind ik onderstaande reacties van Zenya medewerkers.Koen Sterken· Zenya Product Owner· 790 reacties· 2 maanden geledenDank voor jullie reacties en het delen van jullie ervaringen en behoeften rondom het gebruik van sterke wachtwoorden.Op dit moment is het in onze omgeving niet mogelijk om zelf specifieke eisen op te geven waaraan een wachtwoord moet voldoen (zoals verplichte cijfers of speciale tekens). Wat wél mogelijk is, is organisatiebreed via het applicatiebeheer in te stellen of je gebruik wilt maken van sterke of zwakke wachtwoorden – dit is een generieke instelling.We hebben er bewust voor gekozen om deze flexibiliteit beperkt te houden. Het wachtwoordenlandschap verandert continu: inzichten over wat een ‘sterk’ wachtwoord is, blijven zich o
Dag, Het topic “Q&A Wanneer is een wachtwoord een sterk wachtwoord?” is al 2 jaar oud, maar kan me niet voorstellen dat er niet meer organisaties zijn die behoefte hebben aan duidelijke voorwaarden van een wachtwoord.Bij ons (wij hebben (nog) geen SSO) is die behoefte er wel. Ik hoor regelmatig dat medewerkers meerder malen een wachtwoord moeten verzinnen voordat deze ‘goed genoeg’ is. Ik heb al voorgesteld om een zin te gebruiken, maar dat is lastiger te onthouden. Ben benieuwd hoe andere organisaties hier tegen aan kijken? groet,patrick
Hoi, Ik ben momenteel bezig met de validatie van de iProva software in een farma omgeving. UItgaande van het feit dat iProva GAMP class 4 software is, komt er wel wat validatiewerk bij kijken. Is er hier iemand die daar al ervaring mee heeft?
We zien bij de gebruikerslijst diverse gekleurde symbolen.Is er ergens een overzicht wat de betekenis is?Ik weet inmiddels dat grijs = inactief, groen = ingelogd/actief, maar wat is de betekenis van rood, blauw en blauw achter een deurtje?Tevens zien we in een datatabel van medewerkers meerdere Usertypen.wat betekenen die?fldUserType01234511
Sinds enige tijd heb ik het beheer van Zenya overgenomen in onze instelling. Ondanks dat ik bij elke module de rol van applicatiebeheerder heb gekregen kan ik toch in de rapportagemodule geen nieuwe rapportmappen aanmaken en/of wijzigen. Iemand enig idee hoe dit zou komen?
Onze ICT partner komt met deze vraag.Waar moet ik dit vernieuwen?Daarnaast vragen of de Metadata URL wordt gebruikt voor het SAML certificaat?Ook hier ben ik een beetje overvraagt.
Hoe kan ik een team binnen Zenya verwijderen wanneer er geen eigenaar aan gekoppeld is?
Is het mogelijk om de url die gebruikers invoeren om naar Zenya te gaan aan te passen?Dus men gaat browser naar http://zenya en we willen dat graag wijzigen naar http://zenya.test.nl
Is het mogelijk de termijn van het activiteiten log te maximaliseren? M.a.w. is het mogelijk deze logging naar max. 6 maanden te zetten?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.