Stel je vraag of deel je kennis over interactieve documenten
Recent actief
Hallo,Is het mogelijk om links (verwijzend naar een zenya document) vanuit word mee te kopiëren naar een interactief document? Of moet ik het in zenya weer apart instellen? Ik krijg wel een onderstreepte link te zien maar de link werkt niet.Dank!
Hallo,Kun je binnen een uitklappaneel ook weer uitklappanelen maken?
Hallo,Kun je een tekstblok vanuit een interactief document kopiëren en plakken in een ander interactief document? Dank!
Is het mogelijk om de icoontjes welke te gebruiken (uploaden) zijn bij meldingstype-formulieren ook in Media onder te brengen om deze voor bijvoorbeeld interactieve documenten te gebruiken. (met in de hoop dat in de toekomst dit soort iconen gekoppeld kunnen worden aan bepaalde tekstpagina's van interactief zodat met een vingerdruk op een icoon de medewerker bij de juiste informatie komt)
Heeft er iemand een voorbeeld van een (beknopte) noodprocedure die gemaakt is in een interactief document?Wij zijn intern aan het nadenken over een goede werkwijze voor de noodprocedures en of een interactief document + Zenya Search App een handige oplossing biedt. Het zou ons heel erg helpen als iemand een voorbeeld heeft van hoe dit al in de praktijk gebruikt wordt.
Het plaatsen van afbeeldingen in een interactief document is best arbeidsintensief. Het zou al helpen als je gewoon kan knippen / plakken in het interactieve document. Het zou ook prettig zijn als je afbeeldingen kan gebruiken in de tekst, nu is dat niet mogelijk.
Hoi, Wij werken inmiddels geruime tijd met interactieve documenten en de gebruikers zijn erg enthousiast! Nu hebben we een wens als het gaat over het verder vergroten van het enthousiasme.Wij zijn bezig met verschillende handleidingen voor het gebruik van 3 verschillende ECD's. Onze wens is om op een afbeelding van het betreffende ECD te klikken en doorgelinkt te worden naar het interactieve document, dat de uitgebreide handleiding van het betreffende ECD bevat. Dus, visueel, ik klik op bv. ECD de ster en in een nieuw tabblad opent de handleiding van ECD de ster. Leg ik het zo duidelijk uit?Binnen interactieve documenten kan ik nu nog geen afbeelding toevoegen, waar in de hotspot een hyperlink gezet kan worden. Is er een andere manier om toch gebruik te maken van een interactief document, als verzamelpagina voor de verschillende ECD's, waarin de afbeeldingen vervolgens de link geven naar het specifieke ECD interactieve document? Dank voor de reactie!
De kleur van een hyperlink veranderd nadat de concept versie van een document ter beoordeling is gezet. Na publicatie is de kleur van de hyperlink van een document via ‘Raadplegen’ niet gelijk aan de kleur als het document via 'Documenten’ wordt geopend. Kunnen we de kleur van de hyperlink voor de verschillende situaties gelijk instellen?
Wij gaan starten met interactieve documenten en nu ben ik benieuwd of er organisaties zijn die van de veilige principes voor de medicatieketen en de alternatievenbundel onvrijwillige zorg interactieve documenten hebben gemaakt. Mocht iemand een mooi voorbeeld hebben van een ander document, dan is het fijn om dit te ontvangen, het kan ons helpen om alle kneepjes te leren kennen.
Binnen het Ommelander Ziekenhuis zijn wij sinds twee maanden aan het proefdraaien met interactieve documenten. Onze ervaringen tot nog toe zijn goed. Omdat wij al langere tijd met iQualify werken, en beide modules erg overeenkomen met elkaar, zijn veel mogelijkheden niet helemaal nieuw voor ons. We hebben een aantal documenten omgezet naar interactieve documenten, zoals het valpreventiebeleid. En dan zie je meteen de voordelen van deze documenten: van vier documenten kunnen we terug naar 1 document met verschillende keuzemogelijkheden in het document. Maar bij het maken van het interactieve document lopen we wel tegen een aantal wensen aan: Je kunt niet tussentijds opslaan, als je op 'OK' klikt, dan ga je uit de bewerkkant van het document en terug naar de basis van het document. Vervolgens moet je weer op 'bewerken' klikken, wat best veel tijd kost. We zouden graag hier ook ergens een knop zien zodat je kunt 'opslaan zonder afsluiten'. Binnen een uitklaplijst kun je, volgens mi
Hoe kan ik een afbeelding in een interactief document van formaat wijzigen?
Is het mogelijk om een link vanuit een interactief document (bijvoorbeeld naar een bijlage / formulier in iProva documenten & processen) te laten openen in een nieuw venster? Nu wordt de link geopend in hetzelfde venster (waardoor het interactieve document gesloten wordt), als ik dan op de vorige knop (pijltje naar rechts) klik wordt het interactieve document wel weer getoond maar zijn alle gemaakte keuzes gesloten, waardoor ik weer opnieuw door het document moet navigeren om op de plek uitt te komen waar ik op de link geklikt heb.Wanneer een link geopend wordt in een nieuw venster, kan het interactieve document (op de achtergrond) open blijven staan en als ik dan klaar ben met het invullen, kan ik door het venster te stuiten, direct weer naar het interactieve document zoals ik dat open had geklikt.Als ik in het beheerscherm op het voorbeeld klik en dan op een link klik, gebeurt dit wel (er wordt een nieuw venster/tabblad geopend waarin het document getoond wordt waar de link naar
Het interactieve document is een mooie toevoeging in het documentbeheer. De layout is zeer overzichtelijk, maar wel vrij ruim opgesteld. Hierdoor zie je soms een beperkt deel van het document in beeld, terwijl je door de uitzoomfunctionaliteit het héle document (nóg overzichtelijker) in één oogopslag kunt overzien.In dat kader de vraag of je als beheerder per document de zoomfunctie kunt instellen; standaard op 100%, maar daar waar wenselijk aanpasbaar. Groet,Heidi
Sinds een aantal dagen hebben wij de eerste interactieve documenten gepubliceerd staan.Buiten dat het nog best een klus is om deze in elkaar te zetten dat we graag de opmaakt iets zouden willen aanpassen (thema kleuren b.v.) bevalt het voor de lezers.Men is vooral erg te spreken over de modernere uitstraling en betere leesbaarheid ervan. Het selectief paragrafen en hoofdstukken lezen en de hotspots zijn andere aspecten waar mensen erg tevreden over zijn. Al het uitklappen, met name score kaarten, hotspots en “meer informatie” blokken binnen hoofdstukken in keuze menu's maakt echter wel dat het beoordelaars veel moeilijker wordt gemaakt.Deze mensen moeten immers in de beoordeling wel alles gezien hebben, en het is hen nu soms niet helemaal duidelijk of dat werkelijk gelukt is. Ze zijn praktisch gezien natuurlijk eigenlijk bezig met een exploratory testing excersitie! En het is daarbij natuurlijk goed in te denken dat ze een stukje mislopen.Is het mogelijk een alternatieve weergave te ma
Binnen Tjongerschans zijn we aan het proefdraaien met interactieve documenten. Vanuit de documentbeheerders rijst de vraag hoe de beoordelingsronde er straks uit gaat zien.Stel je voegt 3 documenten (bijvoorbeeld voor 3 verschillende afdelingen) samen tot 1 interactief document. De 3 documenten hadden verschillende auteurs, beoordelaars en autorisators. Hoe ga je straks de ronde uitzetten? kun je ‘opdrachten’ meegeven aan de de verschillende rollen? kun je meerdere autorisators voor een interactief document hebben, is dat wenselijk?Kortom hoe zie je de beoordelingsronde voor je? En welke ontwikkelingen staat hiervoor op stapel?
@Thomas de Groot , ik heb even gezocht of er al iets genoemd is over afbeeldingen, maar heb nog geen antwoord kunnen vinden. Waar wij momenteel moeite mee ervaren is het invoegen van afbeeldingen. Er wordt nu vaak een handleiding gemaakt d.m.v. Screenshots, waarbij het erg handig zou zijn als je gewoon met CTR - V kunt plakken. Is dat iets wat gerealiseerd kan worden? Dat de media dan automatisch opslaat is prima, maar het scheelt een heleboel werk bij het maken van het document als je een screenshot of afbeelding niet eerst hoeft op te slaan.
Beste collega's,Het ETZ wil gedegen starten met een projectmatige aanpak om interactieve documenten te gaan implementeren. Wij hebben al wat ervaring met de bouw in een testomgeving en volgen de community hieromtrent. Wij denken dat er aan veel gedacht moet worden ook gezien de toekomst!Wie is er meer ervaren en wil dit delen met ons ? wij komen graag langs om e.e.a. te zien en te sparren over waar je allemaal aan denken moet wil je dit project gaan starten. vriendelijke groetHélène van Dun , Centraal kerngebruiker iDocument
Binnenkort starten we in ons ziekenhuis ook met Interactieve Documenten. Met betrekking tot het maken hiervan vragen wij ons af of er ziekenhuizen zijn waar auteurs van documenten bevoegd zijn voor het aanmaken van interactieve documenten. Dat kunnen er in mijn ziekenhuis namelijk heel veel zijn.Wij hebben nu het idee om het maken van Interactieve Documenten centraal te beleggen bij een beperkte groep medewerkers die schrijvers (wanneer ze hun informatie interactief willen publiceren) bijstaan in het omzetten van hun tekst naar interactief. Ik weet inmiddels dat het ook in een paar andere ziekenhuizen op deze manier is georganiseerd, maar zijn er ook andere ervaringen?
Isala wil de interactieve documenten inzetten voor de voorbehouden handelingen protocollen. Hieronder staat een link naar een voorbeeld protocol over Blaaskatheter (Webshare) waarin in 1 interactief document 12 protocollen zijn samengevoegd. We zijn samen met de commissie voorbehouden handelingen bezig om de 11 thema's (72 protocollen) om te zetten naar interactieve documenten. We zitten nog volop in de voorbereiding.Waar wij nu tegenaan lopen is de beoordeling van het Blaaskatheter protocol. Er is al wat discussie hierover geweest op de community maar echte goede oplossingen zijn nog niet aangedragen.Ik wil de community daarom ook uitdagen om op dit protocol te reageren:Eerste indruk voorbeeld protocol Hoe beoordeel je zo'n uitgebreid interactief protocol Jullie eigen ervaring met interactieve documentenLink naar voorbeeld protocol Blaaskatheter
Beste@Thomas de Groot De opleiding Geneeskunde overweegt om iProva ook te gaan gebruiken en dan vooral de interactieve documenten. Bij het uitproberen lopen zij tegen de beperkte opmaakmogelijkheden aan en benoemen de hoop een student en een docentdocument in één document te kunnen maken.Hoe staat het met de doorontwikkeling van de layout?De opmaakmogelijkheid is dermate beperkt dat dit goede informatieoverdracht in de weg staat. Huidig is er alleen een hoofdkop en een subkop en een inspringmogelijkhed. De regelafstand is steeds hetzelfde. Dat is onderwijskundig (maar ook voor een document zoals jullie binnen het ziekenhuis willen gaan gebruiken) uit den boze. Het kan haast niet dat Iprova zo beperkt is. We zitten onderwijskundig met twee soorten gebruikers die niet dezelfde rechten hebben (i.e. de studenthandleiding en docenthandleiding komen in de basis overeen, maar de docent 'ziet meer' dan de student, bijvoorbeeld een uitwerking van een bepaald probleem). Ik heb nog niet helemaal
We zijn blij met de mogelijkheden van de interactieve documenten, het maakt documenten gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Ik zie dat al meerdere gebruikers dezelfde wensen hebben als wij bij SWZ hebben. Ik zet ze nog even op een rij: We zouden graag meerdere opsommingsniveau's gebruiken, ik heb begrepen dat dit er aan komt, dat is heel fijn! We zouden het fijn vinden als we tabellen kunnen maken in een interactief document. Het gebruik van meerdere kleuren voor de uitklapvelden wordt bij ons ook genoemd als verbetering. Men vindt het een beetje saai met alleen oranje. Het zou fijn zijn als je binnen een uitklapveld weer nieuwe uitklapvelden kan maken of de optie meer informatie ook binnen een uitklapveld kan gebruiken. Succes met het verder verbeteren! We denken graag mee.
De interactieve documenten kunnen snel tot mooie resultaten leiden. Wat ik mis zijn in- en uitvoer vakken: Bv. bij berekening van BMI Wat is je leeftijd? (invoer) Wat is je gewicht? (invoer) → BMI berekenen: BMI=gewicht/(lengtexlengte) Aan de hand resultaat → onder/normaal/ overgewicht (uitvoer) Worden deze vakken nog ontwikkeld?
Wat wij nu merken is dat gebruikers niet verder scrollen nadat ze op een keuzeknop geklikt hebben en dan dus denken 'niets te zien'. Dit zal uiteraard ook gewenning zijn, maar is het geen optie om te verspringen naar de plaats waar de alinea begint?
In iProva 5.14 is het nu mogelijk om sjablonen te maken voor interactieve documenten. Echter kun je de inhoud van een sjabloon alleen maar zien als je binnen het sjabloon klikt op ‘inhoud van het sjabloon wijzigen'. Dit is niet handig. Graag zouden wij, net als bij andere sjablonen, zien dat je de inhoud van een sjabloon ziet als je op een sjabloon klikt. Inhoud die je ziet bij een sjabloon van een gestructureerd document: Sjablonen van een interactief document aangemaakt: De inhoud van het sjabloon interactieve document is niet zichtbaar. Zou mooi zijn als de inhoud van het interactieve document wordt weergegeven hieronder. Als je de inhoud van het sjabloon wilt wijzigen, dat je dan op 'inhoud van het sjabloon wijzigen’ klikt. En niet dat je op 'wijzigen' moet klikken om überhaupt de inhoud te kunnen zien.
Als ik in een interactief document een stuk decision based content heb, kan ik dan linken naar een specifieke uitkomst? Ik heb een voorbeeld document, waarbij de keuze gemaakt kan worden tussen een plant of een dier. Bij de keuze van een plant komt er een plaatje van een bloemetje tevoorschijn. Bij de keuze voor een dier kun je kiezen tussen een olifant en een pinguïn. Afhankelijk van die keuze krijg je het bijbehorende beest te zien. Is het mogelijk om vanuit een ander document in 1x naar de pinguïn te springen??
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.