Stel je vraag over alle modules en add-ons van Zenya
Recent actief
Is het mogelijk om de taken vanuit je iTask taken automatisch te koppelen aan je takenlijst in Outlook?
Welke organisatie(s) hebben het volledig/volwaardig kwaliteitsmanagementsysteem met de daarbij behorende PDCA cyclus weten in te richten met de iProva modules? Isala is op zoek naar goede voorbeelden waar alle iProva modules optimaal ingezet en benut worden. Ben jij een van de organisaties die dit heeft gerealiseerd of hiermee bezig is laat ons dat dan weten. We zouden graag van je leren. Indien je hiervoor al een totaal inrichtingsplan hebt ontwikkeld of er mee bezig bent dan zouden wij je willen vragen dit met ons en andere community leden te delen. Tevens zouden we graag eens een kijkje in jullie keuken willen nemen. In de praktijk worden modules vaak los aangekocht en kunnen ze allemaal hun eigen kunstje. De kracht van de iProva Suite wordt groter naarmate we meerdere modules gebruiken en ze weten te verbinden zodat we uiteindelijk de hele bedrijfsvoering inclusief risicomanagement kunnen ondersteunen met iProva. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de samenwerking t
Heeft iemand de JCI norm 6 inclusief de meetbare elementen? We willen deze graag invoeren in iCompliance.
Ik weet dat het niet mogelijk is om binnen Infoland een autorisatiematrix te genereren. Nu hoop ik dat iemand anders misschien een idee of een oplossing heeft hoe je een autorisatiematrix uit Infoland kan halen?
Beste, Sinds de nieuwe update (5.8.0) is het mogelijk om de uitkomst van één vraag te tonen op de Management informatie van het portaal. Het is mij echter niet helemaal duidelijk hoe de berekende score wordt bekomen voor gemiddelde. Enkele concrete voorbeelden: Vraag 1 waarvan ik het resultaat op Managment Informatie wil plaatsen: "Zou een revalidant ons ziekenhuis aanbevelen?" waarbij de respondent keuzen heeft tussen zeker wel waarschijnlijk wel waarschijnlijk niet zeker niet Ik stel hier als berekende score 'Gemiddelde' in (enige mogelijkheid) Ik krijg nu een resultaat van 89,65%. Wat betekent die score? Dat 89,65% van de respondenten ons ziekenhuis zeker wel zou aanbevelen? Vraag 2: " Welk cijfer geven revalidanten ons ziekenhuis voor hun opname?" waarbij de respondenten de keuze hebben van 0 t.e.m. 10 via een schaalverdeling (11 mogelijkheden). Bij een gemiddelde als berekende score krijg ik 84,07%. Wat betekent deze score? (Wij hanteren nu de norm va
Sinds enkele jaren hebben wij in het Radboudumc een meldtype in iTask voor het proces van analyseren en rapporteren naar de IGJ betreffende calamiteiten in de patiëntenzorg. Uiteraard hebben wij een koppeling naar verbeteracties en projecten. Bij een van de RTC's van iCumulus heb ik hier een presentatie over gegeven. Op verzoek deel ik deze ook hier met jullie. Inmiddels zijn er wat kleine optimalisaties doorgevoerd, maar deze presentatie geeft nog steeds een goed beeld van het basisidee, de gekozen inrichting en de voordelen op gebied van proces en efficiëntie als mede de mogelijkheid om te sturen op basis van vastgelegde gegevens. Indien je vragen hebt of advies op maat nodig hebt kun je contact met mij of een van mijn collega's van de expertgroep van de kwaliteitssuite opnemen, dit zijn @Mieke Joosten @Peter Derksen en @Anja van der Cruijsen
Zodra een tekstveld met opmaak wordt opgenomen in een systeemsjabloon, worden de speciale tekens en de opmaak met bijbehorende code weergegeven. Daardoor wordt de tekst slecht leesbaar. Voorbeelden: Om de vetgemaakte tekst staat de code "/strong> Een ‘Enter’ wordt weergegeven met: "br/>" Naast de opmaak van tekst in een e-mailsjabloon, worden tevens de speciale tekens als ë, ö, é met code weergegeven (zie onderstaand voorbeeld onder ‘Conclusie bij afronding’): Een spoedige oplossing (via een hotfix) van deze fout – inmiddels bekend onder #59171 – is voor ons belangrijk, omdat: De leesbaarheid van de berichten verbetert Er nu ruis, verwarring en vertraging ontstaat bij de afhandeling van meldingen Er nu risico bestaat bij het overnemen van verkeerde gegevens uit de berichten in systemen als bv. het EPD Zijn er meer organisaties die dit als probleem ervaren en hopen op een oplossing?
Vanaf versie 5.7 van iProva hebben we een 'privacyverklaring' doorgevoerd in de software om helemaal klaar te zijn voor de AVG / GDPR. Zo kun je nu een privacyverklaring op maat van jouw organisatie tonen in de software. Bij Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > Algemeen kun je je eigen privacyverklaring invullen. Je kunt hierbij gebruik maken van tekst met opmaak: Elke gebruiker kan de privacyverklaring vervolgens inzien door op de gebruikersnaam te klikken en te kiezen voor "Privacyverklaring":
Via de iProva Capture app kun je eenvoudig een formulier invullen om zo een melding te maken in 'Meldingen'. Dat gaat als volgt:Zorg dat je een licentie hebt voor 'Mobiele formulieren'. Gebruik of maak een meldingstype waarbij je nieuwe meldingen mag maken en waarbij de licentie voor mobiele formulieren geactiveerd is. Maak bij het meldingstype bij 'Formulieren' een 'mobiel formulier'. Houd het formulier zo eenvoudig mogelijk zodat het makkelijk via de app ingevuld kan worden. Schakel het mobiel formulier in. Stel de juiste meldrechten in. Installeer de app en neem deze in gebruik, het mobiele formulier verschijnt automatisch in de app.Meer informatie over de Capture app vind je in het topic 'Veelgestelde vragen over de iProva Capture app'.Hoe je medewerkers kunt laten melden via de Capture app lees je in deze training.
Beste collega's, Ooit heb ik een ontzettend duidelijk animatiefilmpje mogen zien van een mede iProva gebruiker over Medische hulpmiddelen (Convenant Medische Technologie in de Zorg) in iTask. Het filmpje beeldde het hele proces uit van behoefte aan de hulpmiddelen tot in gebruik name. Ik weet niet meer van wie dat was maar zou het erg fijn vinden wanneer ik dat filmpje zou mogen ontvangen. Initieel als voorbeeld maar als het kan zelfs om goed te gebruiken. Wie kan mij helpen? Merci alvast!! Diana Stahlmann, Adelante (d.stahlmann@adelante-zorggroep.nl)
Beste, In de incidentmeldingsvragenlijst wil ik vanuit twee antwoordopties (Handeling en Infuus) aansluiting vinden met de vragen van de lijst ‘Medicatie’ zonder verlies van de mogelijkheid het derde lijst zelfstandig te kunnen invullen. Hierbij wil ik de unieke beantwoording van de primaire vraag intact houden. Verdere uitwereking/toelichting in bijlage. Met vriendelijke groet, Paul
Zenya Assist app Zenya Assist is dé app waarmee je snel de relevante informatie uit Zenya oproept over een apparaat, gebouw, ruimte enz.Dat doe je door het scannen van een QR-code, het aanraken van een NFC-sticker, of door te zoeken naar items in jouw omgeving via GPS of Bluetooth.De basis voor de Zenya Assist app wordt gevormd door de Kaartenbak-module in Zenya. Hier stop je alle items in waar je informatie over wilt kunnen oproepen en daaraan koppel je vervolgens relevante documenten, formulieren, vragenlijsten enzovoorts. De Zenya Assist app geeft je vervolgens snel toegang tot al die relevante informatie.Meer informatie over de Zenya Assist app vind je hier.Het is nu ook mogelijk om rechtstreeks vanuit de Zenya Assist app snel een melding te doen. Zo meld je bijvoorbeeld snel een storing aan een apparaat, zonder dat je de Assist app hoeft te verlaten.In dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je dit kunt inregelen voor jouw organisatie. Zenya Capture Zenya Capture is dé app w
Ik zou graag het onderwerp aan willen passen van een standaard automatische email; namelijk: "Er is een actiepunt aan u toegewezen" Het zou mooi zijn als daar direct het meldingsnummer bij staat en de actie zodat de gebruiker makkelijker kan filteren in zijn mail.. nu moet de gebruiker eerst de mail openen om te zien om welke melding en actie het gaat. Volgens mij kan ik de onderwerpen van deze standaard mails niet zelf aanpassen of wel? Groet, Gerlof Huntelerslag
Welke organisatie heeft iCheck ingezet voor hun Medewerkers Tevredenheids Onderzoek - MTO? Graag zouden wij in de Isala wat goede voorbeelden ontvangen van MTO die in iCheck geplaatst zijn. Ook zijn we benieuwd naar de ervaring mbt de rapportage, benchmark enz.
Coördinatoren van (VIM-)meldingen maken gebruik van o.a. het notitieveld onder het tabblad Extra info. Eenmaal aangemaakt, kan een item van dit type echter niet bijgewerkt worden, maar moet een nieuw item aangemaakt worden. Dit wordt als vervelend ervaren, omdat het minder overzicht biedt. Zou dit type Extra info daarom niet zo aangepast kunnen worden, dat je het nog kunt bijwerken? Als er andere oplossingen voor dit probleem zijn, hoor ik ze ook graag.
De VGM Melder app en de CARE Melder app worden niet langer doorontwikkeld. Infoland heeft inmiddels een opvolger uitgebracht voor beide apps onder de naam iProva Capture. Met iProva Capture kunnen medewerkers van jouw organisatie snel en eenvoudig meldingen maken van onveilige situaties maar óók van andere zaken. Denk bijvoorbeeld aan (bijna)incidenten, storingen, klachten, verbetersuggesties enzovoorts. iProva Capture biedt meer mogelijkheden en meer flexibiliteit dan de oude apps. Daarnaast is de iProva Capture app onderdeel van de module Melden & Analyseren binnen iProva: het krachtige incident management systeem van Infoland. Heeft jouw organisatie de VGM Melder of CARE Melder app gebruikt of nog in gebruik? Als je de VGM Melder of CARE Melder gebruikte in combinatie met iProva, dan is de overstap naar de iProva Capture app eenvoudig. Lees er meer over in de Veelgestelde vragen over de iProva Capture app. Omdat alle meldingen die gedaan zijn via de app binnen iProva z
In een workflowformulier zet iTask automatisch bovenaan een balk: https://Gebruikers vinden dit steeds heel verwarrend, ze snappen de boodschap niet en mopperen dan over het niet gebruiksvriendelijke systeem. Kan deze balk niet weg? Of in ieder geval kleiner en zonder kleur. Alles om het minder opvallend te maken, zodat de nadruk ligt op de inhoud van het formulier dat ze moeten invullen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Beste, Binnenkort komt er een nieuw normenkader q-mentum global. Vandaag hebben we onder het normenkader q-mentum 3.0 heel wat vragen onder de normen opgesteld. Is er een mogelijkheid om bij een nieuw normenkader de onderliggende vragen te exporteren en of kopiëren naar een nieuw normenkader?
Vanaf iProva 5.8 hebben we ervoor gekozen om echte foutmeldingen niet meer aan eindgebruikers te laten zien. Hiervoor zijn meerdere redenen: Gebruiksvriendelijkheid: Foutmeldingen zijn vaak erg technisch van aard, waardoor het voor eindgebruikers sowieso onduidelijk is wat er fout is gegaan. Kortom: de eindgebruiker had niets aan zo’n complexe foutmeldingen. Daarnaast is een foutmelding nu niet meer weg wanneer een gebruiker de foutmelding weg klikt. Alle foutmeldingen worden geregistreerd in een foutmeldingentabel die door de applicatiebeheerders te bekijken is. Hierdoor gaat essentiële informatie met betrekking tot een foutmelding niet per ongeluk verloren. Veiligheid: Onze software, zoals alle software, is gemaakt met een programmeertaal / framework. Ook deze frameworks kennen beveiligingslekken. Gelukkig werken de ontwikkelaars van deze frameworks hard om bekende lekken te verhelpen. Echter, wanneer de updates van deze frameworks niet geïnstalleerd worden, blijft h
Flow blijft hangen op de evaluatie terwijl er geen evaluatie is ingevuld. (bij het log gezien dat de oorspronkelijke datum is weggehaald) Als administrator kan ik de melding niet doorzetten naar een andere status wie kan dat wel forceren zodat de workflow wordt genegeerd?
Beste allemaal, Wij lopen er regelmatig tegenaan dat wanneer teams een melding willen doorsturen naar een andere organisatie-eenheid ze in iTask uit alle coördinatoren van dat andere team kunnen kiezen zonder dat zij zien wie de 1e of 2e voorkeurscoördinator is. In de praktijk kan dit lastig zijn omdat : De voorkeurscoördinator geregeld meer tijd heeft om tussentijds naar de melding te kijken. Wanneer de melding aan iemand anders uit het team wordt toegewezen blijft deze mogelijk langer liggen. De voorkeurscoördinator (in veel gevallen het teamhoofd) heeft geen totaaloverzicht van alle meldingen die binnenkomen. De ervaring is namelijk dat teams vooral reageren op de mailtjes/taken die ze krijgen, maar tussendoor niet frequent kijken naar wat er bij een collega uitstaat. We hebben op de startpagina al een link naar een overzicht met alle teams inclusief voorkeurscoördinator staan. Maar dat werkt toch omslachtig omdat teams het dan apart moeten opzoeken. Zijn er andere
Wanneer je zowel Zenya gebruikt als iQualify dan kun de toetsen en trainingen die voor een medewerker klaarstaan ook laten zien op het 'Mijn taken' scherm in Zenya. Om deze toetsen en traningen te kunnen laten zien bij 'Mijn taken' moet er eenmalig een koppeling tussen Zenya en iQualify worden gelegd. Om Zenya te kunnen koppelen aan iQualify is het vereist dat gebruikers in Zenya én iQualify bekend zijn met dezelfde logincodes, alleen voor gebruikers waarvan de logincode overeenkomt zullen toetsen en trainingen getoond kunnen worden in het "Mijn taken" scherm. Controleer of dit het geval is voor de gebruikers in je organisatie. Om Zenya te kunnen koppelen aan iQualify heb je een verificatiecode nodig. De verificatiecode voor je iQualify omgeving kunt je opvragen via de Infoland Servicedesk. Als je de verificatiecode hebt ontvangen dan meldt je je aan bij Zenya met het "Administrator" account. Open het "Ga naar" menu en kies voor Applicatiebeheer > Systeeminstellingen > iQualify
Soms komt het voor dat er bij het uitvoeren van een rapport een time-out foutmelding komt. Deze zal er uitzien zoals in één van de afbeeldingen hieronder. Afbeelding 1: Afbeelding 2: Afbeelding 1:Dit treedt op wanneer de reeds uit de database opgehaalde gegevens het rapport dusdanig groot maken, dat er meer tijd nodig is dan de standaard 300 seconden om het Excel document om te zetten naar PDF. De exacte oorzaak is niet altijd even duidelijk, vaak zijn te veel kolommen gekozen, waardoor de gegevens over te veel pagina's verspreid worden. Afbeelding 2:Dit treedt op wanneer de gegevens voor het rapport dusdanig groot zijn, dat er meer tijd nodig is dan de standaard 300 seconden om de gegevens uit de database te halen. De exacte oorzaak is niet altijd even duidelijk, vaak zijn de gegevens te complex of te groot. Hoe kun je dit oplossenOm te bepalen waar de oorzaak precies zit, kun je het beste de definitie van het rapport controleren. Is het totaal resultaat van h
Wanneer ik het label organisatie-eenheid toevoeg aan een vragenlijst (in de module Vragenlijsten / iCheck) en ik wil aangeven dat een bepaalde vraag geldt voor 90% van de organisatie maar niet voor 10% van de organisatie, dan ben ik genoodzaakt om de organisatie-eenheden aan te vinken waarvoor de vraag van toepassing is. Nu is onze organisatie-eenhedenboom niet zo klein dat dat snel gedaan is, dus ik zou heel graag de mogelijkheid willen hebben om ook bij het label organisatie-eenheid aan te kunnen geven voor welke eenheden de vraag NIET gesteld moet worden. Bij zelf gedefinieerde labels kan dit wel. Helaas niet bij de organisatie-eenheden die gedefinieerd zijn in Applicatiebeheer - Organisatie. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook mijn vraag. Ontving vanmorgen weer zo'n handig 2 wekelijks overzicht met wensen. Daar wilde ik graag positief op reageren en stemmen: ''We hebben binnen iProva 1 account 'Administrator'. We werken met meer applicatiebeheerders en willen graag kunnen traceren wie wat heeft gedaan met het administrator account. Volgens Infoland kan dit met behulp van het IP adres, maar binnen onze organisatie heeft een gebruiker geen eigen IP adres.'' Graag hoor ik hoe ik dit nu kan doen. Alvast bedankt.
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.