Stel je vraag over kaartenbakken
Recent actief
Is het niet mogelijk om taakschema’s te maken met dezelfde naamgeving?Wij zijn momenteel de kaartenbakken aan het configureren voor ons toestelbeheer, maar het kan dus mogelijk zijn dat er een taakschema vb. Wekelijks onderhoud moet gecreëerd worden voor meerdere toestellen. Verder vroegen we ons af of het mogelijk is om taken weer te geven die in de toekomst dienen uitgevoerd te worden. Onze medewerkers kijken soms op dinsdag vb. al welke taken ze donderdag moeten uitvoeren om eventuele voorbereidingen te treffen. Met vriendelijke groeten, Corstjens Ine
Wie heeft er ervaring in het vastleggen van het informatielandschap in kaartenbak?Onze “coördinator informatievoorziening” is op zoek naar een applicatie die hem kan helpen bij het in beeld brengen en (het liefst enigszins geautomatiseerd) houden van de verschillende informatiebronnen binnen onze organisatie.Wij denken dat kaartenbak daarvoor geschikt zou moeten zijn, maar hoe pak je dat aan? Voordat we zelf het wiel gaan uitvinden zoeken we dus een best practice.
Beste collega’s, In ons klinisch laboratorium maken we gebruik van kaartenbakken om opleidingen te registreren van onze laboranten. Alles werkt prima totdat er laboranten uit dienst gaan. Hierna verdwijnt er uit deze kaartenbak informatie die we voor wetgeving en auditdoeleinden verzamelen. Het probleem dat optreedt is dat de namen van de laboranten verdwijnen en vervangen worden door een streepje (zie hieronder). Hoe kunnen we dit vermijden? Kan de naam van deze persoon niet in het grijs verschijnen, zodat we weten dat deze niet meer werkzaam is, maar dat we de informatie toch kunnen behouden?Alvast bedankt voor jullie feedback. Met vriendelijke groeten,Alexander KotenkoKwaliteitsverantwoordelijke klinisch laboratorium
Wij hebben de module taakschema's nog niet uitgerold binnen de organisatie en de centrale rechten omtrent taakschema's aanmaken is zeer beperkt. Tot nu toe is dit alleen functioneel beheer.Maar ik zie dat Taakschema's voor invullen van een formulier voor iedereen open staat.Waarom valt dit niet onder het centrale recht ‘taakschema's aanmaken’?
Wanneer ik een sjabloonbestand voor de kaartenbak download en deze vervolgens wil importeren krijg ik de foutmelding: 'Export (14).xlsx' is geen geldig bestand voor het importeren van 'Stoffen en Chemicaliën'.Hoe kan ik dit oplossen?
We zijn op een situatie gekomen waarbij ik graag enkele kaarten wil verwijderen maar de gekoppelde informatie wil onderbrengen onder een andere kaart. Is dit mogelijk, op een liefst zo simpele manier?
Wie wil de ervaringen die opgedaan zijn met het gebruik van Zenya ten behoeve van het vastleggen en onderhouden van het verwerkingenregister met ons delen. Wat zijn de voor- en zeker ook de nadelen van het gebruik van Zenya hiervoor. Wij willen graag een vergelijk maken in het gebruik van Zenya hiervoor ten opzichte van een andere applicatie.
We willen graag in Zenya de producten en diensten catalogus gaan vastleggen van de afdeling I&T.Het doel is dat we 1 plek hebben waar alle informatie omtrent de leverbare I&T dienstverlening staat (waaronder SLA, contactpersonen, linken naar documenten, linken naar Topdesk enz)Dit moet op zo’n manier dat het goed up-to-date is te houden, maar ook snel en makkelijk toegankelijk is voor alle medewerkers.Mijn vraag is of er al organisaties zijn die zoiets in Zenya hebben zitten én hoe dit werkt.Ideeen die we nu hier zelf over hebben is ‘iets met kaartenbakken’ voor de I&T kant zelf maar vooral daarboven een interactief document welke de basis vormt voor de informatie naar de organisatie zelf. Makkelijk doorklikbaar, goed doordacht en volledig doorlinkbaar naar alle benodigde informatie.Mocht er niet direct iemand zijn die al zoiets heeft, zijn er dan wellicht (ook) anderen die hierbij mee kunnen denken?
Waar kan ik in een kaart terugvinden wat voor aanpassingen erin gemaakt zijn?Ik zie wel bij een change proposal dat er iets is veranderd en goedgekeurd, maar kan niet zien wat er daadwerkelijk is veranderd.Ook is het niet inzichtelijk als iemand (met rechten) de inhoud veranderd, wat er is gebeurd. Dit kan misschien ook d.m.v. een activity log?
Allen,Het is voor beheerders van de ‘artikel’ kaartenbak toegelaten om een nieuw artikel (nieuwe kaart) te maken vanuit bv een melding. Dit werd zo aangegeven in de instellingen van de kaartenbak.Nu blijkt dat ook gebruiker zonder beheersrechten op bovenstaande manier een nieuwe kaart kunnen maken. Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat enkel beheerders van de kaartenbak nieuwe kaarten kunnen maken; ongeacht de wijze waarop?
Hallo, Wij willen graag een kaartenbak vullen met meldingen. Nu is dit gelukt qua velden etc. alleen lijkt het alsof de melding niet echt gekoppeld is. Onder het tabblad meldingen staat niks ingevuld en ook staat bovenin geen actie mogelijk. We hebben in de workflow ingesteld dat er van de melding automatisch een kaart wordt aangemaakt. Wie weet wat wij verkeerd doen of wat wij over het hoofd zien.Alvast bedankt! Sanne van der Wal
Hallo,Als ik een taak aanmaakt voor een persoon, dan ontvangt deze persoon een e-mail op de datum waarop de taak uitgevoerd dient te worden.Als ik echter een taak aanmaak voor een team, dan ontvangen de teamleden geen e-mailbericht, zelfs niet als ik achteraf bij de team-taken de taak toewijs aan een individu.Is dit een bug of is dit by design?
Bij het aanmaken van lijstwaardes voor een veld in de kaartenbak met lijsttype lijst krijgen we steeds foutmeldingen: 32228, 32229 en 32232. Wat kan de oorzaak zijn van deze foutmeldingen? Zit er een maximum aan het aantal lijstwaardes?
Wij hebben diverse taken uitgezet in taakschema’s (gekoppeld aan één of meerdere kaarten). Nu komt het voor dat taken later worden afgehandeld. Bijv. schoonmaken buffervat, dit kan pas als het vat leeg is maar de taak kan actief worden op het moment dat het vat nog bijna vol is. Daardoor kan het zijn dat de taak een week later wordt afgehandeld. Je zou dan willen dat de termijn waarop de volgende taak uitgevoerd moet worden is gebaseerd op de afhandeling van de laatst uitgevoerde taak. Of dat eenvoudig de datum voor de volgende taak aangepast kan worden. Is dat mogelijk?
Goedemiddag lezer, Ik maak in een workflow gebruik van kaartenbakken.Bij een van de kaartenbakken is het mogelijk om meerdere kaarten te selecteren.Dit is mogelijk, alleen verspringt de volgorde wanneer ik naar een volgende stap in de workflow ga.Zie knipsel.De volgorde van invoeren was:AFW-001 AFW-002 AFW-003 AFW-009 PDCA-005 AFW-004 PDCA-006Bij de knipsel is de volgorde op alfabet en op nummer gezet.Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze blijft staan zoals ik geselecteerd heb? Ook had ik de velden graag onder elkaar gezien, weet iemand of dit mogelijk is?
Ik probeer via excel meerdere kaarten tegelijktijdig te importeren. Het koppelveld kleurt hierbij rood en ik krijg de volgende melding "” De volgende 36 (naam kaartenbak) konden niet worden geïmporteerd”.Weet iemand wat ik fout doe en hoe ik dit kan oplossen?
BesteWanneer we afbeeldingen (pictogrammen van gevaarlijke stoffen) invoegen worden deze niet op de juist grootte weergegeven. We hebben de resolutie reeds verhoogd, maar in plaats van de vergroten, verkleinden ze juist.Iemand een idee op welke resolutie deze het best kunnen ingevoegd worden?VgMaarten
Zijn er mensen die het beheer van contracten hebben ingeregeld in een kaartenbak? Ik ben benieuwd naar inrichting en ervaring hiermee.
In de kaartenbak hebben we een overzicht van alle pipetten. Deze hebben een kalibratieschema wat is vastgelegd in een schema/taak. Nu zijn er 3 pipetten i.p.v. april al meegenomen in januari. De pipetten zijn wel toegevoegd, maar na afronding van oorspronkelijke taak. Nu lukt het niet meer om het certificaat toe te voegen. Hoe kunnen we dit nog doen en ze wel mee laten lopen in het januari schema?Dank!
Is het mogelijk om in kaarten subtitels te voorzien zodat er voor wat meer structuur kan gezorgd worden en niet gewoon alle velden onder elkaar staan?
Voor het bijhouden van contactgegevens van o.a. onze huisartsen maken wij gebruik van een kaartenbak. Wanneer we deze kaartenbak op portaalniveau laten weergeven wordt enkel de weergavenaam getoond. Er is geen mogelijkheid om ook andere velden weer te geven waarop er kan gefilterd worden (bv. groepspraktijk). Het is anderzijds wel mogelijk om de weergavenaam uit te breiden met andere velden, maar dan valt de filterfunctie weg.Het kunnen weergeven van meerdere velden van een kaartenbak (niet enkel de weergavenaam) zou voor ons een grote meerwaarde zijn.Johny KyndtAZ Zeno
Wij maken gebruik van de kaartenbak voor een overzicht van ‘approved suppliers'.Deze worden jaarlijks geëvalueerd tijdens een review. Op dit moment hebben wij nog niet de module CHECK, daarmee zouden we waarschijnlijk makkelijk een vragenlijst uit kunnen sturen naar de medewerkers. Zijn er ook mensen die de flow ipv de kaartenbak hiervoor gebruiken? Het gaat mij dan ook om het toevoegen van een nieuwe leverancier, die goedgekeurd moet worden. Hoe doen andere dit via Zenya? In de kaartenbak heb ik namelijk alleen de optie om de leverancier erbij te zetten (en details in te vullen), maar er is geen route van reporter (bv lab) naar QA / Lab Manager om de supplier te beoordelen voordat deze op de lijst komt. Dit kan uiteraard worden meegenomen tijdens de review, maar dan zo er maar 1x per jaar mogelijkheid zijn om een nieuwe leverancier toe te voegen. Dank!Roka
BesteIs het mogelijk om het aantal weergegeven items aan te passen in de kaartenbakken? We zouden alle items in één keer willen zien om fouten te vermijden bij export.Vriendelijke groetenMaarten.
Ik weet hoe ik een kaart m.b.v. een meldformulier kan aanmaken, echter nu ben ik op zoek naar een mogelijkheid om velden van een bestaande kaart ook m.b.v. een meldformulier bij te werken. Is dat überhaupt mogelijk? Ik krijg het niet gevonden, dus vandaar deze hulpvraag.Alvast dank voor de reacties.Groet,Michel PotBernhoven
Is er een mogelijkheid om een kaartenbak te repliceren? Niet de gevulde, maar alle eigenschappen. Dus niet een nieuwe kaart.Wij hadden een overzicht van 2022, dit moet nog wel beschikbaar blijven voor de medewerkers en wil een nieuwe kaartenbak starten voor 2023 met dezelfde velden, alleen heeft de kaartenbak als aanvulling 2023 ipv 2022.Hoe kan ik dat het makkelijkst doen?Alvast bedankt!
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.