Stel je vraag over beheer, licenties en overige thema's
Recent actief
Vraagje, in de loop der tijd zijn een aantal teams aangemaakt in onze organisatie. Echter, voor een paar teams is de oorspronkelijke beheerder niet meer bij ons in dienst. Bij het verwijderen van zijn account in de AD is er nooit bij stilgestaan maar de teams die hij had aangemaakt en beheerde bestaan nu zonder beheerder. Is het mogelijk om dat beheer over te nemen ?? (via een admin-account of ...) mvgGeert
Het zou onwijs handig zijn als er een mogelijkheid bestaat voor stagiaires binnen HollandPTC om in Zenya te kunnen voor bepaalde documenten, zonder dat zij hiervoor in aanmerking komen voor een licentie. Dit gaat met name om een stagiaire van het Erasmus MC.Is het mogelijk dat zij kan inloggen met een Erasmus MC account, in plaats van een HollandPTC account (hiervoor dient dan eerst nog een licentie gekocht te worden)?
Ik werk sinds 2008 met de producten van Infoland. Als functioneel beheerder / gebruiker merk ik dat er, in toenemende mate, soms aanpassingen in Zenya gedaan worden waarvan ‘de wens’ niet op de Community is terug te vinden en lang niet iedereen blij mee is. Omdat met de uit-facering van ‘On Premise’, niet langer de mogelijkheid bestaat het gebruik van een nieuwe versie uit te stellen tot het moment dat een wijziging zijn waarde bewezen heeft, kun je vervolgens niet anders dan hier het idee opperen een verandering terug te draaien of anders in te richten en hopen dat dit idee genoeg stemmen trekt én Infoland deze oppakt.Van een goed functionerend kwaliteitsmanagementsysteem verwacht ik wat anders. Ik lanceer hier daarom het volgende ‘idee’. Als Infoland een wijziging door wil voeren dat niet als idee op de Community gelanceerd is en een redelijk aantal likes heeft opgeleverd, dan dient men de wenselijkheid zelf ook via de community vooraf te toetsen. Pas bij voldoende ‘likes’, wordt het
We hebben sinds dit jaar de provisioning via Azure AD lopen. en ik moet zeggen dat ik de iSync-tool echt mis. Ik kan niet meer goed aan actief account beheer doen.Medewerkers die in geen jaren meer ingelogd hebben, maar wel nog werkzaam zijn, kan ik niet op Inactief zetten. Ze blijven dan meetellen als actieve licentie. Ook grijze accounts, die 1x ingelezen zijn door een fout in AFAS, (vrijwilligers in dit geval) kan ik ook niet verwijderen, daar deze wel nog gewoon in AFAS staan en moeten blijven staan. Is er een workaround waardoor ik toch actief accountbeheer kan doen, zonder dat ik toegang heb tot de Zenya module in AAD? (want dat heb ik helaas niet)
Hoi, voorheen werd er een pop-up schermpje geopend met een aantal relevante community topics wanneer je op de ? in de bovenbalk van Zenya klikte. Maar sinds de laatste update naar Zenya 7.0.0 Update 7 van vorige week wordt ik direct naar een pagina op de community geleid.Zo kom ik als ik uit mijn taken scherm op het ? klik, hier uitVanuit de module documenten kom ik hier uit: en vanuit Meldingen kom ik hier uit:Vanuit applicatie beheer kom ik juist op de voorpagina van de community uit.Is dit iets nieuws by design? Want voor eindgebruikers heeft het niet zo veel meerwaarde om bij deze pagina's uit te komen. Ik vond het juist heel fijn dat je in de pop up verschillende topics kon kiezen, dat is nu komen te vervallen.
Hoe kan ik als administrator zien welke teams er zijn binnen Zenya?
Misschien heb ik iets gemist, maar kan ik het ‘organisatie logo’ weer aan het startscherm toevoegen?
Dag Alle gebruikers komen via AFAS in iProva.Hoelang blijven gebruikers ‘bestaan’ in iProva na ontslag?Ik heb nu veel ‘licht grijze’ gebruikers die al meer dan een maand met ontslag zijn.. groet,Patrick
In het LUMC hebben wij vanuit de kerntaak opleiden de vraag gekregen of het mogelijk is met Zenya de kwaliteitscyclus rondom de Medische Vervolg Opleidingen (MVO) te automatiseren. Op dit moment werken ze nog met Excel bestanden, losse documenten op netwerkschijven etc. Een cyclus bestaat uit meerdere interne tussentijds en tijdig uit te voeren metingen met verplicht te documenteren evaluaties en rapportages. Organisatie, monitoring en advisering ligt bij de adviseur MVO-LUMC. Er is behoefte aan signalen dat bepaalde taken opgepakt moeten worden en de mogelijkheid dat bevindingen die samenkomen in een database terug te vinden zijn. Nu zijn we benieuwd of er andere instellingen zijn die een dergelijke kwaliteitscyclus geautomatiseerd hebben met Zenya.
Zijn er ziekenhuizen die Zenya gebruiken om het patientendossier via de website op te vragen? Mvg Rosa Brouwers
Om het beheer van personen in bepaalde functies te kunnen vergemakkelijken bij wijziging (uit dienst, andere functie), werken wij vooral op functiebenaming en niet op naam. Zo hoeven wij alleen de persoon te wijzigen in de groep en niet alles afzonderlijk. We maken dus (mis)gebruik van gebruikersgroepen voor 1 enkel persoonNu zouden wij graag gebruikersgroepen willen toevoegen aan een gebruikersgroep. Dit is niet mogelijk. Is hier een andere optie voor?
Wij zijn gestart met het ontwikkelen van een e-learning voor de verschillende Zenya modules (in de vorm van een interactief document). Waar we echter tegenaan lopen is:Is een e-learning in de vorm van een interactief document de beste vorm? Het kan wel een prettig naslagwerk zijn Er zijn verschillende soorten gebruikers; medewerkers die af en toe een document schrijven of beoordelen of een melding maken, medewerkers die coördineren bij het opstellen van documenten of meldingen afhandelen en de beheerders die wij voornamelijk centraal hebben, maar een deel zit ook decentraal Wanneer volgt iemand de e-learning? Wanneer de medewerker dit zelf wilt of informatie nodig heeft of op regelmatige vaste basis? Wat als er nieuwe zaken worden toegevoegd in de e-learning?Kortom, een hoop vragen 😀 Ik was benieuwd of er instellingen/ziekenhuizen zijn die de training van medewerkers in Zenya goed ingeregeld heeft en hier tevreden over is. Ik ben benieuwd in welke vorm dit dan is of hoe jullie dit heb
Ik zal vast niet de eerste zijn maar ik wil het toch nog eens inbrengen en kijken wat iemand mij als tips kan geven.Als functioneel beheerder Zenya krijgt ik alle bevoegdheden aanvragen mbt tot deze applicatie binnen.Dit wil je gedegen oppakken. Alleen voor de aanvragen is het soms onduidelijk/ onbekend wat er allemaal mogelijk is (de aanvrager is vaak de teamleider). Een medewerker op de afdeling gaat vertrekken en de vraag is alle Zenya bevoegdheden over te dragen aan de nieuwe medewerker. Je hebt alleen de personeelsnummer en namen en ga er maar aanstaan.De vertrekkende medewerker had wellicht rechten als Document beheerder of beoordelaar. Had wellicht rechten op een vragenlijst. Misschien had diegene wel een taak in een flow van meldingen. Hoe krijg je het gevonden. We werken al zoveel als kan met groepen maar uiteraard niet bij alles. Wie kan mij helpen hoe ik dit het beste kan oppakken. Naar mijn weten is er ook geen rapport per persoon waar je dan duidelijk kan zien welke taken
Zijn er onder de SaaS-klanten die van Azure AD authenticatie gebruik maken, instellingen die het verschijnen van onderstaand scherm tijdens het starten, hebben weten te onderdrukken? En daarmee dus gerealiseerd hebben dat er automatisch met het voorgestelde account wordt ingelogd, zonder dat het aangeklikt hoeft te worden? In dat geval ben ik heel benieuwd op welke manier precies en treed ik graag in contact. Groet Eric
Als je in het oude licentiemodel beperkte licenties hebt voor Zenya modules, dan is het aantal beheerders per module en/of het aantal meldingstypen beperkt.De beperkingen worden als volgt geteld:Voor MeldingenAantal meldingstypen: het aantal actieve meldingstypen. Aantal coördinatoren: het aantal gebruikers dat is ingesteld als coördinator bij een (onderderwerp van een) meldingstype. Aantal mobiele formulieren extensies: het aantal meldingstypen waarbij de mobiele formulieren licentie is geactiveerd.Voor DocumentenAantal documentbeheerders: het aantal verschillende gebruikers dat als documentbeheerder is ingesteld bij een document.Voor ProcessenAantal documentbeheerders: het aantal verschillende gebruikers dat als documentbeheerder is ingesteld bij een document van documenttype 'Proces'.Voor VragenlijstenAantal vragenlijstbeheerders: het aantal verschillende gebruikers dat als vragenlijstbeheerder is ingesteld bij een vragenlijst.Voor ComplianceAantal beheerders: het aantal verschillen
In Zenya hebben we het gebruik van teams getest. Klopt het dat:je een melding niet aan een team kan toewijzen (niet via de workflow en niet handmatig)? je in een melding een actiepunt niet aan een team kan toewijzen? als je het invullen van een vragenlijst aan een team toewijst, en één lid van het team vult vast een deel van de vragenlijst in, een ander teamlid daarna niet de vragenlijst kan afronden?Als dit klopt, wat is dan de meerwaarde van het kunnen werken met teams?
Ik vraag me af of het mogelijk is om Zenya zo in te richten dat personen binnen de organisatie in Zenya worden ingedeeld naar hun rol/functie ipv naar hun naam. Nu is het nog zo dat er bij ons gebruik gemaakt wordt van een name-based systeem, maar wij zouden dit graag willen aanpassen naar een role-based systeem met per rol verschillende rechten. Het liefst ook zo dat de rollen dan doorgegeven kunnen worden naar nieuwe personen die dezelfde functie vervullen. En ook dat de mailing dan naar de rol en naar de gebruiken gaat.
Hallo allemaal,Wij zijn bezig om ons te verdiepen in de migratie van On-Premise naar de SaaS omgeving.Wij zijn een streekziekenhuis met zo'n 6300 documenten in Zenya.We vinden hier al veel bruikbare informatie over terug op de community, maar zouden graag vanuit jullie praktijkervaring willen weten hoeveel tijd (mankracht/ uren) er in de praktijk daadwerkelijk nodig was voor de ICT-afdeling en de functioneel applicatiebeheerders om over te gaan naar de SaaS omgeving? Alvast bedankt voor jullie reacties en informatie hierover!Groet Marisca
Kan iemand mij vertellen of je teams kunt gebruiken voor het indienen van documenten .Indien een document als concept wordt aangeboden deze te sturen aan een team i.p.v. de documentbeheerder(s).Binnen onze afdeling hebben wij twee documentbeheerders. Indien het document als concept wordt ingeleverd ontvangen beide documentbeheerders een taak. Afzonderlijk dienen de documenetbheerders de taak in behandeling te nemen. Dit is dubbel op en willen dit efficienter inrichten. Heeft iemand hier een oplossing voor, onze eerste gedachte zou zijn stuur het document naar het team. Een teamlid neemt de taak in behandeling en rond deze af. De ander teamlid hoeft dan onnodig een taak in behandeling nemen.Graag jullie feedback of andere oplossingen? Richard
Beste community,Ik heb de training gekeken “Verantwoordelijkheden overnemen van een andere gebruiker” en zou de functionaliteit willen gebruiker om een aantal openstaande taken over te kunnen zetten aan de gebruiker die dit werk in de toekomst gaat doen. Als ik de optie “taakschema actienemer” kies, krijg ik na het doorlopen van de wizard, een heleboel taken, waaronder de taken die ik zou willen overzetten (zie screenshot hieronder). Is het mogelijk om niet alle taken door te zetten, maar er maar een aantal uit de lijst selecteren en alleen die taken overzetten? Ik heb deze mogelijkheid niet gevonden.
Ik wil bij de Servicedesk een vraag stellen over een bepaalde toepassing, maar daarin wordt gevraagd om welke versie van Zenya het gaat.Nu dacht ik dat dat ergens op het Zenya scherm af te lezen was, maar ik kan het niet (meer) vinden.Ook zie ik geen “About Zenya” mogelijkheid.Wie weet waar ik dat tegenwoordig kan vinden? Karel
Hallo, Ik krijg regelmatig de vraag van medewerkers of het mogelijk is om de toegewezen taken van de hele week te bekijken? Dus niet enkel de taken die vandaag moeten uitgevoerd worden? Weet iemand of dit mogelijk is? Hebben jullie hier ook vraag naar? Bedankt. Groetjes,
Zijn er gebruikers van Zenya die een supplier audit bij/voor Infoland hebben uitgevoerd? Wij zijn benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben en naar jullie ervaring hoe Infoland de gevraagde informatie beschikbaar stelt.MvGClemens Boere
Beste, ik zou graag een taakschema opstellen voor verschillende opleidingen die wij met een bepaalde frequentie dienen te geven/volgen. Bestaat er de mogelijkheid om opleidingen die 1 x per 3 jaar dienen te worden gevolgd, in te geven in het taakschema? Kan hier tevens ook een aanwezigheidslijst aangekoppeld worden?
Goedemiddag,Onze locaties zetten tijdens (school)vakanties hun afwezigheid aan voor een bepaalde datum.Het account ontvangst nog steeds de e-mail en taakschema's in hun account.Waarom worden deze niet geblokkeerd bij afwezigheid ?
Heb je al een account? Log in
Nog geen lid van de community? Maak hier een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.